Osoba, która była sekretarzem urzędu w naszej gminie, właśnie przeszła na emeryturę i musimy znaleźć jej następcę. Czy na to stanowisko zawsze musi być przeprowadzony otwarty konkurs, czy sekretarzem może zostać osoba, która już pracuje w urzędzie?
Stanowisko sekretarza gminy, powiatu czy województwa jest jednym z bardziej eksponowanych w samorządzie terytorialnym. Zalicza się je do kategorii kierowniczych stanowisk urzędniczych, a o jego randze z punktu widzenia ustawodawcy może świadczyć to, że jest ono umocowane zarówno w ustawie o pracownikach samorządowych (dalej: u.p.s.), jak i w ustawach ustrojowych. Nie może budzić też wątpliwości, że w strukturze urzędu zarówno utworzenie stanowiska sekretarza, jak i zatrudnienie go jest w aktualnym stanie prawnym obowiązkowe. Powstaje jednak pytanie, w jaki sposób może zostać ono obsadzone.
Specyficzne rozwiązanie
Pozostało
87%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama