statystyki

Sekretarz w sposób ciągły musi pracować w każdym samorządzie

autor: Bartosz Bator08.04.2020, 19:00
dokumenty

Regulacja ta podkreśla obligatoryjność faktycznego funkcjonowania sekretarzy w wymienionych w art. 5 ww. ustawy jednostkach.źródło: ShutterStock

Z urzędu gminy zwolnił się sekretarz. Nie ma odpowiedniego urzędnika, który spełniałby wszystkie ustawowe wymagania i mógłby zająć jego miejsce. Gmina wstrzymała jednak nabory z powodu pandemii. Czy kierownik powinien na ten okres wyznaczyć innego pracownika samorządowego do pełnienia funkcji sekretarza?

Nie. Osoby na stanowisku sekretarza zatrudniane są na podstawie umów o pracę, przy czym obowiązuje w tym zakresie otwarty i konkurencyjny nabór. Tak stanowi art. 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.). Obsadzenie tego stanowiska nie może nastąpić w drodze powierzenia pełnienia obowiązków. Wyłączono w tym zakresie stosowanie art. 21 cytowanej ustawy, zgodnie z którym – jeżeli takie są potrzeby jednostki – pracownikowi samorządowemu można powierzyć, na czas nie dłuższy niż trzy miesiące, wykonywanie innej pracy niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami.

Regulacja ta podkreśla obligatoryjność faktycznego funkcjonowania sekretarzy w wymienionych w art. 5 ww. ustawy jednostkach.


Pozostało 53% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane