Według Poczty część Polaków już na stałe zacznie korzystać z możliwości zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na rozpowszechnienie i rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach i automatach Smartbox - czytamy.
Spółka podała, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, Poczta Polska odnotowała już prawie 50 proc. wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach Orlen, czy w kioskach Ruchu. "Jednocześnie dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki atrakcyjnym lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych przyciągają nowych klientów - wskazano.
Jak ocenił wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel, coraz więcej klientów decyduje się na robienie zakupów w internecie. "Polacy przechodzą na zakupy online, testują, sprawdzają różne metody dostaw i przekonują się, że sieć punktów odbioru, którą budujemy wraz z sieciami partnerskimi, to jedna z najwygodniejszych opcji odbioru przesyłek. Tym bardziej cieszy nas fakt, że pomimo trudnego dla gospodarki okresu, w ostatnim czasie kolejne duże sklepy internetowe znanych marek udostępniły swoim klientom możliwość odbioru zakupów w naszej sieci" – powiedział, cytowany w komunikacie.
Spółka podała, że odbiory przesyłek z punktów „click&collect” to trend w eCommerce, który rozwija się dynamicznie od kilku lat. "Sieć punktów Poczty Polskiej jest największą siecią tego typu w Polsce i pozwala na wybór miejsca odbioru przesyłki z ponad 12 600 punktów w ramach jednej metody dostawy. Tylko w kwietniu br. możliwość odbioru zakupów w sieci punktów udostępniły swoim klientom m. in. sklepy Smyk.com oraz Decathlon - czytamy.
Kurdziel podkreślił, że obecnie spółka kładzie duży nacisk na rozwój sieci automatów Smartbox, które już niebawem pojawią się w nowych atrakcyjnych lokalizacjach.
Poczta podała, że w ramach nowych rozwiązań związanych z pandemią, wspólnie z partnerami wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala/PIN pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę. Bezdotykowy i szybki odbiór przesyłek zwiększa poczucie bezpieczeństwa - czytamy w komunikacie.
Poczta Polska to największy operator pocztowy w Polsce. Zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, posiada sieć ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych.