Medium przejęte przez Elona Muska i przemianowane na X staje się coraz ważniejsze nie tylko jako źródło informacji, ale też wpływania na politykę w Europie – ostatnio opublikował wywiad z polityczką niemieckiej AfD Alice Weidel. Miało go analizować 150 urzędników Komisji Europejskiej.
Za jego przykładem idą także inni gracze – ostatnio Mark Zuckerberg ogłosił, że ogranicza fact-checking i moderację na swoich platformach. Algorytmy Facebooka i Google mają odtąd pompować politykę – do dziś była ona przez nie wyciszana.
Czy platformy społecznościowe powinny być mocniej regulowane? Jak egzekwować od nich odpowiedzialność za treści?
Uczestnicy debaty DGP:
Katarzyna Kozłowska, ekspertka ds. rynku mediów i była redaktorka naczelna „Faktu”,
Krzysztof Izdebski, członek zarządu Fundacji Batorego ds. rzecznictwa,
Bartłomiej Michałowski, członek zarządu Instytutu Obywatelskiego.
Debatę prowadziła Anna Wittenberg.