Medium przejęte przez Elona Muska i przemianowane na X staje się coraz ważniejsze nie tylko jako źródło informacji, ale też wpływania na politykę w Europie – ostatnio opublikował wywiad z polityczką niemieckiej AfD Alice Weidel. Miało go analizować 150 urzędników Komisji Europejskiej.

Za jego przykładem idą także inni gracze – ostatnio Mark Zuckerberg ogłosił, że ogranicza fact-checking i moderację na swoich platformach. Algorytmy Facebooka i Google mają odtąd pompować politykę – do dziś była ona przez nie wyciszana.

Czy platformy społecznościowe powinny być mocniej regulowane? Jak egzekwować od nich odpowiedzialność za treści?

Uczestnicy debaty DGP:

Katarzyna Kozłowska, ekspertka ds. rynku mediów i była redaktorka naczelna „Faktu”,

Krzysztof Izdebski, członek zarządu Fundacji Batorego ds. rzecznictwa,

Bartłomiej Michałowski, członek zarządu Instytutu Obywatelskiego.

Debatę prowadziła Anna Wittenberg.