Zgodnie z przeprowadzonymi przez SW Research badaniami na temat nowoczesnego biznesu jednym z najważniejszych zadań w pracy, które wskazali badani biznesmeni, jest korzystanie z multimediów i tworzenie prezentacji. Ważnym elementem jest też możliwość podpisywania dokumentów zdalnie. Na to zapotrzebowanie odpowiadać ma Huawei MateBook.

Huawei MateBook został wyposażony w 12 calowy ekran o szerokim kącie widzenia dochodzącym do 160 stopni. Został on wykonany w technologii IPS i ma rozdzielczość 2160x1440, co zapewnia oglądanie zdjęć, filmów i materiałów graficznych w najwyższej jakości. Za pomocą rysika MatePen można nie tylko podpisywać dokumenty na dotykowym ekranie, ale także tworzyć skomplikowane rysunki czy schematy. Rysik rozpoznaje 2048 poziomów czułości i doskonale przechwytuje zróżnicowaną siłę nacisku bez opóźnień. MatePen może służyć jednocześnie jako pilot do prezentacji lub laserowy punktor.

Bezpieczeństwo

Aby mieć pewność, że wszystkie dane są bezpieczne, MateBook został wyposażony w najszybszy na rynku czytnik linii papilarnych. Gwarantuje on ekspresową identyfikację odcisku użytkownika za jednym dotknięciem. Wykorzystuje system rozpoznawania 360 stopni, który niweluje zakłócenia podczas odszyfrowywania. Wszystkie dane są bardzo dobrze chronione, a odblokowanie laptopa zajmuje ułamek sekundy.

Huawei MateBook jest dostępny od 9 września w Media Markt i Saturn w dwóch odsłonach:
- 4GB/128 RAM, Intel M3 w cenie 4399 PLN
- 8 GB/256 RAM, Intel M5 w cenie 5799 PLN
We wrześniu pojawi się też w salonach sieci Play w wersji 4GB/128 RAM, Intel M3.


Ww. ceny raczej nie zachęcają do zakupu tego urządzenia zwykłych konsumentów. Tym bardziej, że w tej cenie można śmiało kupić MacBooka. Jednak w porównaniu do urządzenia Apple, MateBook oferuje nieco więcej możliwości (tablet). Warto też dodać, że akcesoria do produktu Huawei są już w cenie.

ikona lupy />
Badania SW Research - biznes do pracy potrzebuje wielu urządzeń. / Media

Polska premiera Huawei MateBook, została poprzedzona przeprowadzonymi przez SW Research badaniami na temat nowoczesnego biznesu. Wzięło w nim udział 800 pracowników różnych branż z całej Polski, w tym właściciele firm, kadra zarządzająca oraz niezależni specjaliści. Z badań wynika, że coraz więcej Polaków pracuje mobilnie. Wśród przedstawicieli biznesu prawie połowa - 48,8 proc. - łączy pracę stacjonarną z pracą mobilną. Co piąty badany - 19,2 proc. - pracuje w pełni mobilnie. Wyłącznie stacjonarnie pracuje tylko 32 proc.

Źródło: Inf. Pras., własne