statystyki

Boom na wirtualną rzeczywistość

autor: Jakub Styczyński30.03.2016, 07:44; Aktualizacja: 30.03.2016, 08:51
By przyciągnąć klientów do VR, trzeba się dogadać z branżą porno

By przyciągnąć klientów do VR, trzeba się dogadać z branżą pornoźródło: ShutterStock

W ciągu 10 lat świat VR ma urosnąć do 80 mld dol.

28 marca odbyła się światowa premiera konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift, marki należącej do Marka Zuckerberga, szefa Facebooka. W 2014 r. kupił on prawa do sprzętu za 2 mld dol. i zapoczątkował tym samym boom na wirtualną rzeczywistość (virtual reality, VR).

W kolejce do stworzenia swoich gogli ustawili się giganci technologiczni: Samsung, Google, HTC, Sony oraz Apple. Firma doradcza Deloitte prognozuje, że rynek wirtualnej rzeczywistości przekroczy wartość miliarda dolarów już w 2016 r. Do końca roku ma się sprzedać 2,5 mln gogli oraz 10 mln kopii gier komputerowych. A do 2025 r. wartość branży VR ma urosnąć do 80 mld dol.

– To nie pierwsze podejście do tej technologii, jednak pierwszy raz gogle wirtualnej rzeczywistości stały się priorytetem dla dużych firm – twierdzi Marcin Kosman, marketing manager w CDP.pl. Dodaje, że próba wdrożenia VR w latach 90. była nieudana z powodu niedostatecznie rozwiniętej technologii. Skutkowało to gadżetami, które ważyły kilka kilogramów, kosztowały dużo i męczyły użytkownika. Brakowało też ciekawych treści przyciągających konsumentów. Ekspert uważa, że aby teraz zachęcić klientów do VR, konieczny będzie niecodzienny mariaż – z branżą porno. Kilka dni temu jeden z największych serwisów pornograficznych, PornHub, wprowadził na swoją stronę materiały przystosowane do oglądania z wykorzystaniem gogli VR. 60 mln użytkowników dziennie ma więc szansę zapoznać się z nową techniką kręcenia filmów dla dorosłych, nawet jeśli nie mają jeszcze na wyposażeniu sprzętu VR (mysz komputerowa zastępuje gogle). Serwis, chcąc wypromować wirtualną rzeczywistość, rozdaje internautom 10 tys. sztuk najtańszego gadżetu, czyli Google Cardboard VR, który można używać w połączeniu ze smartfonem.


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane