Firmy Mroomy i Planteon zostały zwycięzcami 3. edycji Cyfrowych Rewolucji mBanku. Wręczeniu nagród towarzyszyła konferencja poświęcona przyszłości e-commerce.

Cyfrowe Rewolucje to kampania społeczna mBanku, która ma wesprzeć przedsiębiorców w rozwijaniu działań w sieci. Wystartowała w czerwcu 2020 r. w reakcji na pandemię, by pomóc firmom przetrwać i przenieść biznes do internetu. Polega na przykazywaniu wiedzy i doświadczeń poprzez organizację webinarów, konferencji, prezentacji case studies. Materiały edukacyjne gromadzone są na stronie www.cyfrowerewolucje.pl. Może z nich skorzystać każdy, nie tylko klient mBanku. Ważną częścią kampanii jest również konkurs promujący innowacyjne firmy. Dobiegła końca 3. edycja projektu.

Najlepsi nagrodzeni

W tym roku do konkursu Cyfrowe Rewolucje zgłosiło się blisko pół tysiąca firm. Jego uczestnicy walczyli o dwie nagrody główne o wartości 150 tys. zł i pięć dodatkowych o wartości 22 tys. zł każda w dwóch kategoriach: firm o obrotach do 10 mln zł oraz od 10 do 50 mln zł. Zadanie konkursowe polegało na opisaniu pomysłu na prowadzenie firmy w wirtualnym świecie oraz uzasadnieniu, dlaczego ma on szansę odnieść sukces w e-commerce.
ikona lupy />
fot. materiały prasowe / Mbank
W kategorii firmy z obrotami do 10 mln zł najlepszy okazał się pomysł firmy Mroomy. Jej twórcy to Aleksandra i Marcin, małżeństwo, które oferuje zdalną usługę projektu pokoju dla dzieci wraz z produktami do jego urządzenia, dostępnymi w sklepie internetowym mroomy.com.
Nagrody II stopnia otrzymali: Fabryka Rozsady (platforma online, na której znajdują się sadzonki warzyw, ziół i owoców, profesjonalne nasiona oraz akcesoria do samodzielnej uprawy), Ha! Ha! For Kids (tekstylia dla dzieci: pościel, kocyki i maty, które spełniają też funkcję książek obrazkowych) i Śmieci.eu eMarket (zajmuje się digitalizacją branży komunalnej, oferuje m.in. pierwszą w Polsce aplikację mobilną do obsługi zamówień usług komunalnych).
W kategorii firmy z obrotami między 10 a 50 mln zł zwyciężył Planteon. Firma od ponad 30 lat zajmuje się importem i eksportem ziół i przypraw, a także ich produkcją. Przeszła cyfrową transformację i w 2017 r. uruchomiła e-sklep. Nagrody II stopnia otrzymali: spółka Arpol Narzędzia Profesjonalne (dostarcza narzędzia w personalizowanych zestawach, m.in. do obsługi pojazdów czy mobilnych warsztatów modułowych) oraz Jurga (oferuje m.in. wyroby do prac budowlanych i remontów oraz rewitalizacji i pielęgnacji obiektów budowlanych).
Laureaci oprócz pakietów nagród, które mają im pomóc rozwinąć skrzydła w wirtualnym świecie, dostali też ledger NFT, z cyfrową wersją klasycznej statuetki.
ikona lupy />
fot. materiały prasowe / Mbank
Partnerami konkursu Cyfrowe Rewolucje są firmy: DIMAQ, DPD Polska, Kancelaria GESSEL, Agencja Grey, IdeoForce, Lex Secure, mElements, Samito, Sky Shop, Spacecamp. Partnerem strategicznym i fundatorem nagród głównych jest Mastercard.
Zwycięzców wyłoniło jury niezależnych ekspertów z branży e-commerce.

Przyszłość e-commerce

Po raz pierwszy w historii konkursu nagrody wręczono podczas gali, która była częścią mBank Cyfrowe Rewolucje #ecommerce summit. Podczas wydarzenia zorganizowanego 13 września w Warszawie uczestnicy wysłuchali prezentacji 12 ekspertów branży e-commerce, m.in. Artura Jabłońskiego (założyciel i CEO agencji digitalk), Artura Kurasińskiego (przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator zjawisk związanych z technologią), Anny Ledwoń (m.in. co-founder & Creative Director w agencji More Bananas), Agnieszki Maciejowskiej (CEO Plan Be Eco) i Zuzanny Skalskiej (eksploruje i analizuje dane o innowacjach biznesowych na potrzeby budowania strategicznych scenariuszy rozwoju firm).
Generalnie w centrum uwagi wystąpień ekspertów były technologie – oraz człowiek. Wiele mówiono o customer experience i jego wadze. Agnieszka Pałka, CEO start-upu getdressed, podkreślała znaczenie personalizacji i hiperpersonalizacji w przypadku firm prowadzących działalność e-commerce, natomiast Daria Widerowska, CEO oraz redaktorka naczelna portalu BRAND NEW, zachęcała przedsiębiorców do przyjrzenia się ścieżce zakupowej swoich klientów i zdefiniowania wartości, jaką im oferują. Łukasz Hardek, customer success manager w Thulium, dzielił się doświadczeniami z zakresu przygotowania pracowników z działów obsługi klienta, którzy muszą sobie radzić z emocjami i trudnymi sytuacjami. Trzeba ich wspierać – podkreślał.
ikona lupy />
fot. materiały prasowe / Mbank
Zuzanna Skalska akcentowała pojęcie human experience i traktowanie odbiorcy jako człowieka – a nie konsumenta. To właśnie odwołanie do głównych cech ludzkich może być sposobem na opisanie relacji z odbiorcą w tak zmiennym i nieprzewidywalnym świecie, z jakim mamy obecnie do czynienia.
Podobny wątek wracał w nieco innej odsłonie: opisując działanie w nowoczesnym, stwarzającym ogromne możliwości środowisku internetowym, eksperci rekomendowali, by nie uciekać od podstawowej wiedzy ekonomicznej, dotyczącej np. marketingu. Radzili też przedsiębiorcom, aby przy projektowaniu rozwoju w obszarze e-commerce, planowaniu strategii czy narzędzi zwracać ogromną uwagę na rodzaj i specyfikę prowadzonego biznesu.
ikona lupy />
fot. materiały prasowe / Mbank
Wywiady wideo z ekspertami konferencji poświęcone poszczególnym tematom będzie można obejrzeć wkrótce na gazetaprawna.ploraz cyfrowerewolucje.pl.
Materiał powstał we współpracy z mBankiem