Studio CD Projekt RED, należące do spółki CD PROJEKT, udostępniło graczom stworzone przez siebie narzędzie deweloperskie służące do tworzenia własnych, nieliniowych przygód osadzonych w wiedźmińskim uniwersum. Dzięki REDkit fani będą mogli wrócić do świata Wiedźmina czekając na kolejną część gry, która ukaże się w przyszłym roku.

„REDkit to ważny element strategii wspierania sprzedaży Wiedźmina 2. Przed wydaniem drugiej części Wiedźmina zauważyliśmy zwiększone, zmasowane zainteresowanie pierwszą częścią gry. Ten efekt, już w pełni świadomie chcemy wykorzystać przy okazji promocji kolejnego tytułu. Liczymy, że przyniesie on wymierne efekty zarówno sprzedażowo, jak i marketingowo. Wydanie REDkit , który pozwala tworzyć własne przygody i dzielić się nimi z innymi graczami, dodatkowo zwiększy zainteresowanie grami wiedźmińskimi przed planowaną na przyszły rok premierą trzeciej części sagi” – powiedział prezes CD PROJEKT Adam Kiciński.

REDkit powstał w oparciu o narzędzia deweloperskie użyte do stworzenia wielokrotnie nagradzanej gry studio CD Projekt RED – „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”. Moderzy (czyli fani, którzy tworzą własne przygody lub zawartość graficzną gier) otrzymali wszystkie niezbędne narzędzia potrzebne do budowania nieliniowej, wielowątkowej opowieści, tworzenia wiarygodnych postaci oraz żyjącego świata. Studio CD Projekt RED udostępnia również samouczki i przewodniki, które ułatwią początkującym twórcom posługiwanie się narzędziami. Wszystko zależy od kreatywności graczy: mogą korzystać z modeli i lokacji stworzonych na potrzeby Wiedźmina 2 lub dodawać własne, zupełnie nowe elementy gry. Cały projekt jest wspierany przez online’owy serwis pozwalającą na publikowanie własnej twórczości oraz wspierającą komunikację pomiędzy graczami i moderami.

„Dla nas RPG to przede wszystkim budowanie opowieści. Chcemy dać graczom takie same możliwości tworzenia nieliniowych, wielowątkowych historii, z których sami korzystaliśmy w czasie prac nad drugim Wiedźminem i które przysporzyły wiedźmińskiej serii tak dużej popularności. Fani pomagają nam od lat dzieląc się licznymi komentarzami na temat naszych gier. Dzięki REDkit cała społeczność wiedźmińska ma szansę nie tylko sugerować te zmiany, ale samodzielnie wprowadzić je w życie i dzielić się tym z innymi” – powiedział szef studia CD Projekt RED oraz członek zarządu CD PROJEKT Adam Badowski.

Pierwsza część „Wiedźmina”, gry opartej o prozę Andrzeja Sapkowskiego, została wydana w 2007 r. Druga część, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 5 mln egzemplarzy. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która ma trafić do graczy w 2014 r.

Narzędzie RedKit można pobrać ze strony redkit.cdprojektred.com.