statystyki

Rząd nieugięty w sprawie reklam podmiotów rynku finansowego

autor: Patryk Słowik17.10.2016, 07:34; Aktualizacja: 17.10.2016, 07:41
oszczędzanie, pieniądze, monety

Zdaniem Ministerstwa Finansów do tej pory występowało bowiem na rynku reklamy produktów finansowych zbyt wiele nieprawidłowościźródło: ShutterStock

Resort finansów odniósł się w piątek do postulatów podmiotów rynku finansowego, by nie zaostrzać zasad reklamowania się przez firmy w telewizji i radiu. Odpowiedź przedsiębiorców nie ucieszy.

Urzędnicy stwierdzili bowiem w kolejnej, czwartej już wersji projektu ustawy o kredycie hipotecznym nowelizującego także ustawę o kredycie konsumenckim, że przewidywane restrykcje pozostaną.

Przypomnijmy: chodzi o to, że Ministerstwo Finansów w porozumieniu z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów proponuje, by w reklamie w sposób tak samo widoczny, czytelny i słyszalny jak dane liczbowe dotyczące kredytu przedstawiać wiele innych informacji o kredycie konsumenckim – chodzi nawet o 10 pozycji. Ma to zapobiec sytuacjom, gdy w reklamach banków czy firm pożyczkowych występuje drobny druczek lub istotne dla kredytobiorcy informacje są pomijane.

Biznes żali się jednak, że wymóg podawania tak dużej liczby danych wykluczy w praktyce możliwość prezentowania ofert za pośrednictwem tradycyjnych mediów i że projektodawca myli prawo do reklamy z obowiązkami informacyjnymi określonymi w przepisach ustawy.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane