Rezygnację z abonamentu rozważał w ostatnim roku co piąty klient sieci kablowych i platform satelitarnych – wynika z najnowszej edycji cyklicznego badania Projekt Cyfrowizja agencji Wavemaker. To najniższy odsetek od pierwszego badania siedem lat temu, gdy „odcięcie kabla” (cord-cutting) brało pod uwagę prawie 30 proc. abonentów płatnej telewizji w Polsce.
Jak to możliwe, gdy musi się ona mierzyć z silniejszą niż przed kilku laty konkurencją internetowych serwisów wideo (SVOD)?
Szef agencji Wavemaker Paweł Gala przypisuje to m.in. pandemii koronawirusa. – O ile w polskim segmencie SVOD przyniosła ona skok zainteresowania ofertą subskrypcji wideo, o tyle w przypadku płatnej telewizji paradoksalnie raczej spowolniła trend cord-cuttingu, który miał być następstwem ekspansji wideo w internecie – stwierdza.
Pozostało
88%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama