Liczne odpowiedzi na ogłoszenie UKE o możliwości przydziału częstotliwości na dodatkowy MUX naziemnej telewizji cyfrowej oznaczają, że zostaną one rozdysponowane w przetargu. Zanim UKE ogłosi konkurs, musi uzgodnić to z KRRiT. Rada ustali, czy wśród siedmiu nowych ogólnopolskich programów wybrany w przetargu operator będzie mógł nadawać płatne kanały kodowane i jaka będzie tematyka nowych stacji. W Polsce są dostępne cztery multipleksy naziemnej telewizji cyfrowej, w tym trzy ogólnopolskie z bezpłatną ofertą programową oraz kodowany multipleks telewizji mobilnej Cyfrowego Polsatu.
Agora, Cyfrowy Polsat i Telewizja Polska potwierdzają chęć kupna prawa do emisji siedmiu kanałów.
Agora, Cyfrowy Polsat i Telewizja Polska potwierdzają chęć kupna prawa do emisji siedmiu kanałów.
Na piątym multipleksie mogą się pojawić kodowane kanały. Takie plany ma część podmiotów ubiegających się o częstotliwości przeznaczone na nowy tzw. MUX. Na początku listopada Urząd Komunikacji Elektronicznej poinformował, że otrzymał wniosek od podmiotu zainteresowanego częstotliwościami z zakresu 170–234 MHz, uwolnionymi w lipcu tego roku po wyłączeniu telewizji analogowej. Są one przeznaczone do utworzenia multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, na którym można będzie nadawać siedem ogólnopolskich programów. UKE ogłosił, że jeśli nikt inny nie będzie zainteresowany wolnymi częstotliwościami, przyzna je chętnemu, który złożył wniosek.
Okazało się, że zainteresowanie jest, i to duże. Urząd poinformował wczoraj, iż chęć wykorzystywania tych zasobów wyraziło 15 podmiotów (14 w ramach tego postępowania i jeden przed jego ogłoszeniem). Nie ujawnił jednak, kto przesłał wnioski.
Jak ustaliliśmy, wśród chętnych są Agora, Cyfrowy Polsat, Telewizja Polska i Emitel. Trzy pierwsze podmioty potwierdziły to oficjalnie. – Jesteśmy zainteresowani rozwojem działalności telewizyjnej. Już wkrótce razem z Kinem Polska będziemy mogli nadawać kanał filmowy na pierwszym multipleksie. Bierzemy też pod uwagę inne scenariusze obecności na rynku telewizyjnym i podejmujemy w tym celu różne działania – mówi Urszula Szwed-Strych, rzecznik Agory. Cyfrowy Polsat też chciałby uruchomić nowy MUX. – Jesteśmy wstępnie zainteresowani tymi częstotliwościami, pod warunkiem że będzie możliwość oferowania kanałów płatnych – deklaruje Olga Zomer, rzecznik CP.
Do startu w przetargu o nowe częstotliwości stanie też telewizja publiczna, która na mocy ustawy cyfryzacyjnej w kwietniu przyszłego roku musi opuścić działający pierwszy MUX, ponieważ przeznaczono dla niej w całości MUX 3. – Obowiązek opuszczenia pierwszego multipleksu powoduje, że TVP nie znajduje miejsca dla rozpowszechniania TVP1 i Dwójki w formacie HD, TVP Polonia czy TVP Info – tłumaczy Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP.
Cztery MUX-y już działają
Liczne odpowiedzi na ogłoszenie UKE o możliwości przydziału częstotliwości na dodatkowy MUX naziemnej telewizji cyfrowej oznaczają, że zostaną one rozdysponowane w przetargu. Zanim UKE ogłosi konkurs, musi uzgodnić to z KRRiT. Rada ustali, czy wśród siedmiu nowych ogólnopolskich programów wybrany w przetargu operator będzie mógł nadawać płatne kanały kodowane i jaka będzie tematyka nowych stacji. W Polsce są dostępne cztery multipleksy naziemnej telewizji cyfrowej, w tym trzy ogólnopolskie z bezpłatną ofertą programową oraz kodowany multipleks telewizji mobilnej Cyfrowego Polsatu.
Liczne odpowiedzi na ogłoszenie UKE o możliwości przydziału częstotliwości na dodatkowy MUX naziemnej telewizji cyfrowej oznaczają, że zostaną one rozdysponowane w przetargu. Zanim UKE ogłosi konkurs, musi uzgodnić to z KRRiT. Rada ustali, czy wśród siedmiu nowych ogólnopolskich programów wybrany w przetargu operator będzie mógł nadawać płatne kanały kodowane i jaka będzie tematyka nowych stacji. W Polsce są dostępne cztery multipleksy naziemnej telewizji cyfrowej, w tym trzy ogólnopolskie z bezpłatną ofertą programową oraz kodowany multipleks telewizji mobilnej Cyfrowego Polsatu.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama