"Spółka ma nadal stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. W sierpniu 2013 r. przychody z abonamentu wyniosły 16,5 mln, tj. na poziomie porównywalnym z analogicznym okresem roku ubiegłego. Narastająco po 8 miesiącach przychody z abonamentu wzrosły o 22,3 proc., tj. o 42,7 mln zł w stosunku do zeszłego roku" - czytamy w komunikacie.
Przychody reklamowe są o 12,6% niższe od przychodów osiągniętych w ubiegłym roku i jest to w znacznej mierze skutek recesji na rynku reklamy, podano również.
"Niebagatelne znaczenie dla spadku przychodów komercyjnych i wyników programowych anten TVP S.A. ma też wpływ cyfryzacji emisji w Polsce (znaczący wzrost konkurencji w sektorze kanałów emitowanych drogą naziemną)" - czytamy dalej.
Spółka informuje również, że postępuje dywersyfikacja jej źródeł przychodów: pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie 8 miesięcy 2013 r. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 12,3 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej w relacji do analogicznego okresu ubiegłego roku zostały obniżone o 67 mln zł oraz są niższe o 16,4 mln zł od planu na ten okres. Zmniejszenie kosztów to efekt realizacji kolejnych etapów procesu restrukturyzacji, a także, niestety, wymuszonych trudną sytuacją finansową, oszczędności w sferze programowej.
Telewizja Polska to nadawca kanałów TVP1, TVP2, TVP Info oraz kanałów tematycznych.