Rozwiązania Grupy Inelo są pierwszym wyborem dla służb kontrolujących czas pracy kierowcy w wielu państwach europejskich. Świadczy o tym m.in. wygrany przetarg w Szwecji. Od 2020 r. tamtejsza Agencja Transportu (Swedish Transport Agency, STA) będzie pracować na oprogramowaniu Tachoscan Control, którego producentem jest Inelo, tym samym dołączając do grona 38 europejskich inspekcji pracujących na softwarze Inelo.
ikona lupy />
Media / Donat Brykczynski

O innowacyjności, inwestycjach, a także rozwoju rozmowa z Magdaleną Magnuszewską, Prezesem Grupy Inelo

ikona lupy />
Media

Grupa Inelo to polska firma szturmem zdobywająca Europę. Gdzie tkwi tajemnica Państwa sukcesu?

Ambicją Grupy Inelo jest świadczenie kompleksowej obsługi firm transportowych w zakresie rozwiązań technologicznych typu „one-stop shop”. W szerokim portfolio posiadamy produkty oraz usługi, wspierające procesy automatyzacji pracy, optymalizacji kosztów, a także usprawniające codzienną pracę kierowców i właścicieli firm transportowych. Na przestrzeni ostatnich lat udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie wspierać firmy przewozowe, a w obliczu częstych zmian legislacyjnych, wyzwań związanych ze spowolnieniem gospodarczym, a także wizji wprowadzenia niekorzystnych dla polskich firm transportowych zapisów, zawartych w tzw. „pakiecie mobilności”, posiadanie stabilnego partnera, od dawna współpracującego z inspekcjami UE, nabiera szczególnego znaczenia. Naszym celem strategicznym jest łączenie ekspertyzy z obszaru telematyki i czasu pracy, aby dostarczanie dla naszych klientów usługi o dużej wartości dodanej. Z proponowanych przez nas rozwiązań korzysta dziś ponad 10 tys. firm transportowych.

Czy zgodzi się Pani z tą tezą, że innowacyjność jest wyznacznikiem jakości?


Na tym opieramy naszą pozycję rynkową. Pomagamy naszym klientom i partnerom dostosować się do szybko zmieniającego się otoczenia, co wymaga inwestowania w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dostarczamy konkretne narzędzia, które ten rozwój wspierają. Są to między innymi systemy telematyczne, aplikacje mobilne, automatyczne sczytywanie danych z tachografów i systemy rozliczania czasu pracy kierowców. Naszym zadaniem jest tworzyć takie produkty, które będą podnosi bezpieczeństwo na drodze, ułatwia pracę zarówno kierujących ciężarówkami, jak i zarządzających transportem. Innowacja to przede wszystkim nowoczesne technologie, a także proces ciągłej zmiany i udoskonalania naszych rozwiązań. Inwestujemy także w innowacyjność naszych wewnętrznych systemów, czego dobrym przykładem może być startujący właśnie projekt automatyzacji procesów z użyciem RPA (Robotic Process Automation). Dzięki tej technologii będziemy jeszcze sprawniej rozliczać blisko 30 tys. kierowców korzystających miesięcznie z naszych usług abonamentowych. Wierzymy, że dzięki pracy ponad 100 osobowego software house jesteśmy w stanie zapewnić klientom najlepsze produkty i usługi. Dodatkowo cały czas szukamy na rynku potencjalnych celów akwizycyjnych – spółek z ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi dla firm transportowych, które mogłyby wzbogacić naszą ofertę.




ikona lupy />
Media

Jakie inwestycje, produkty i usługi z obszaru IT powstały w ostatnim czasie w Inelo?

W minionym roku dostosowaliśmy nasz program do nowych przepisów i współpracy ze „smart” tachografami. Kolejnym obszarem jest integracja usług telematycznych z analizą pracy kierowców. W tym momencie nasi klienci mają już zdalny dostęp do danych z tachografu w pojeździe, mogą również aktywnie zarządzać czasem pracy kierowców i bezbłędnie rozliczać delegacje i płace minimalne, bo dane są pobierane automatycznie z GPS-a, a nawet z aplikacji mobilnej jeśli kierowca jest poza pojazdem. Nie zapominamy również o ergonomii i przebudowaliśmy panel dla klientów – już 30 proc. użytkowników zarządza swoją flotą i pracownikami z urządzeń mobilnych. To wciąż nie koniec, w minionym roku inwestowaliśmy w doskonalenie doświadczeń naszych klientów. Wysokie poziomy NPS (Net Promoter Score) i satysfakcji poszybowały jeszcze wyżej dzięki inwestycji w nowe systemy do kontaktów z klientem i automatyzacji rozliczeń. Przy ich wsparciu, nawet przy naszej skali działania, zapewniamy każdej firmie indywidualnego opiekuna, jednocześnie skracając czas rozliczeń.
Jeżeli chodzi o przyszłość to nadal stawiamy na rozbudowę digitalowych rozwiązań platformowych, zapewniających klientom efektywny (24/7) dostęp do ciągle poszerzanej oferty produktów oraz na rozwój rozwiązań cloud-based.

Obecnie ważne jest utrzymanie zdobytej pozycji na konkurencyjnym rynku. Co stanowi o przewadze Grupy Inelo?

Trzy filary naszej przewagi, to kompleksowość, innowacyjność i doświadczenie. Uzupełniamy je uważną analizą trendów i wyprzedzaniem potrzeb rynku. Potwierdzeniem słuszności tej drogi jest dołączanie do naszego portfela kolejnych inspekcji (razem już 38) i rozbudowa dystrybucji zagranicznej, ale też dynamiczny dwucyfrowy wzrost liczby nowych klientów na polskim rynku. Dostajemy też coraz więcej zapytań z rynków Europejskich na których jeszcze nas nie ma oraz z poza EU o możliwość wsparcia naszym doświadczeniem ich biznesów transportowych. To wszystko poparte solidnym finansowymi fundamentami daje nam możliwość konsolidowania rynku oraz realizacji naszej wizji kompleksowego rozwiązania dla firm transportowych, na drodze organicznego rozwoju oraz kolejnych akwizycji.







Jakie cele i wyzwania stoją teraz przed firmą?

Branżę transportową czekają zmiany związane z nową legislacją unijną. To będzie okres większych wyzwań dla polskich przewoźników. Wspieramy przedsiębiorców w prawidłowym rozliczaniu czasu pracy kierowców zawodowych zgodnie z restrykcyjnymi wymaganiami poszczególnych krajów UE, a dzięki wsparciu naszych ekspertów interpretujemy przepisy i pomagamy w procedurach odwoławczych oraz kontrolach. Nasze systemy telematyczne i automatyzacja procesów usprawniają codzienną pracę kierowców i właścicieli firm, dzięki czemu podnosi się wydajność przedsiębiorstw i poziom bezpieczeństwa na drodze. Nowoczesne technologie to przyszłość transportu drogowego, a my stawiamy na ich rozwój oraz podnoszenie jakości usługi i produktów.

Rozmawiał Tomasz Popławski