CEKOL to najbardziej rozpoznawalna polska marka w segmencie gładzi. Ich producentem jest gdańska spółka Cedat. Firma zadebiutowała w 1991 r. pierwszymi polskimi, profesjonalnymi zaprawami klejącymi, a potem, kultową już dziś, białą gładzią szpachlową CEKOL C-45, która zrewolucjonizowała branżę. To od nazwy tego produktu pochodzi synonim wygładzania powierzchni, zwany w żargonie budowlanym cekolowaniem.
ikona lupy />
Media

- CEKOL C-45 pozostaje naszym flagowym produktem. Jednak obecnie markę stanowi już ponad 70 różnego rodzaju produktów chemii budowlanej, będących kompleksowymi rozwiązaniami do budowy i remontu– zaznacza Anna Gutek, Dyrektor Jakości w Cedat Sp. z o.o. i dodaje: – Naszym najnowszym hitem jest jedyna na rynku bezpyłowa gładź szpachlowa CEKOL F-16 Finisz, gotowy produkt do przygotowania gładkich ścian i sufitów metodą na mokro, bez szlifowania (a więc bez pylenia) i gruntowania. Nieustannie jednak pracujemy nad kolejnymi nowościami, wychodząc naprzeciw branżowym trendom i oczekiwaniom.

Produkcja odbywa się w trzech nowoczesnych zakładach – w Gdańsku, Stawigudzie k. Olsztyna oraz w Rogowcu k. Bełchatowie. Umiejscowienie fabryk jest strategiczne w kraju, zarówno z uwagi na ich skomunikowanie z innymi regionami Polski i Europy, jak i dostęp do surowców. Zakład w Rogowcu korzysta m.in. z gipsu, powstałego w wyniku odsiarczania spalin w tamtejszym zakładzie energetycznym. Cedat aktywnie uczestniczy zatem w procesie recyklingu produktów ubocznych poprzemysłowych, dzięki czemu na składowiskach zalega mniej odpadów.

Produkty CEKOL powstają w oparciu o własne technologie i receptury przedsiębiorstwa. Firma zatrudnia wykwalifikowaną kadrę specjalistów, związaną od wielu lat z przedsiębiorstwem oraz posiada doskonale wyposażone laboratorium badawczo-rozwojowe – Stosujemy standardy zarządzania jakością, wszystkie etapy produkcji są kontrolowane, a procedury ewoluują i są nieustannie aktualizowane. Jakość wyrobów i ich relacja do ceny, to najważniejszy element naszej przewagi konkurencyjnej. Kolejnym jest wyjątkowa elastyczność we współpracy z odbiorcami, wśród których są inwestorzy, wykonawcy, jak i przedsiębiorstwa remontowe. Ale nade wszystko wyróżnia nas innowacyjność wyrobów, szerokie spektrum i łatwość ich zastosowania oraz wyjątkowa trwałość w późniejszym użytkowaniu – zaznacza A. Gutek.

Dzięki tym czynnikom, od lat umacniane jest zaufanie użytkowników do wyrobów CEKOL, które są wybierane do realizacji wielu kluczowych inwestycji, jak np. stadionu w Gdańsku – jednej z polskich aren Euro 2012. Po wyroby CEKOL sięgają polscy fachowcy, pracujący za granicą, stając się nieocenionymi ambasadorami marki. CEKOL coraz częściej wybierają też zagraniczni wykonawcy w wielu krajach UE.

Producent podkreśla polskość przedsiębiorstwa, wpisując się w idee patriotyzmu gospodarczego. Niezmiennie pozostaje firmą o rodzinnym charakterze. Założona przez Annę Pielak, która do dziś zarządza przedsiębiorstwem wraz z synem, jest przykładem spektakularnego sukcesu biznesu, który startował w latach 90 w przysłowiowym „garażu”.

Ważny obszar działalności Cedat stanowi społeczna odpowiedzialność. Firma jest oficjalnym sponsorem gdańskich piłkarzy Lechii oraz siatkarzy Trefla. Wspiera też sport niszowy i młodzieżowe kluby. Regularnie pomaga różnym stowarzyszeniom i fundacjom. Jest także naturalnym darczyńcą dla osób poszkodowanych przez klęski żywiołowe, przekazując materiały budowlane. Firma jest także aktywna w zakresie edukacji uczniów szkół budowlanych, studentów oraz fachowców, dla których organizowane są szkolenia.

– Wszystkie nasze codzienne działania budowane są w sposób etyczny i odpowiedzialny wobec branży i otoczenia, w którym działamy. Dbamy o kontrahentów, lokalne społeczności oraz środowisko naturalne, tak aby nasza aktywność gospodarcza była zrównoważona i najwyższej jakości – podsumowuje dyr. Anna Gutek.

Jacek Majewski









ikona lupy />