Którzy ubezpieczyciele mają najlepsze serwisy internetowe, a czyich stron unikać? Najnowszy ranking
Media

Zespół mfind, we współpracy ze specjalistami od użyteczności oraz grafikami, ocenił serwisy internetowe 12 ubezpieczycieli direct. Sprawdź, gdzie najwygodniej kupisz polisę.

W zestawieniu zdecydowanie najlepiej wypadła AXA Direct, która zgromadziła 28 na 30 możliwych do zdobycia punktów. Eksperci docenili m.in. to, że strona dobrze prowadzi na produkt, pojawia się informacja o wymaganych dokumentach, a wygląd serwisu budzi zaufanie. Z kolei testujący formularz zakupu ubezpieczenia użytkownik, docenił jego przejrzystość, prostotę i szybkość kalkulacji.

Na „podium” rankingu znalazły się również Liberty Ubezpieczenia oraz Link4. Dawne Libert Direct zebrało szczególnie dobre oceny od użytkownika – witryna wzbudziła jego zaufanie, a w formularzu dobrze wyróżniono poszczególne kroki kalkulacji. Również Link4 dobrze wypadł w oczach „testowego” klienta. W tym przypadku kalkulacja jest sprawna i intuicyjna, a duży plus stanowi estetyka strony.

Fatalnie w rankingu wypadła z kolei Benefia – z trudem poruszający się po stronie użytkownik, przyznał jej najniższą „jedynkę”. Nie ma się czym pochwalić również Generali Direct, które zajęło przedostatnie miejsce. Testujący ich serwis „klient” musiał przedzierać się przez długi i monotonny formularz, okraszony natłokiem dezorientujących informacji.

Pełny ranking serwisów internetowych ubezpieczycieli direct:

Dlaczego dobry serwis internetowy jest tak ważny przy sprzedaży ubezpieczeń? - Dla współczesnych klientów wygoda zakupu online i poruszania się po serwisie internetowym to kluczowa kwestia, która w znacznym stopniu wpływa na to, czy klient dokona zakupu. Ta wygoda powinna zwłaszcza dotyczyć takich produktów, jakimi są ubezpieczenia, czyli stosunkowo skomplikowanych. - przekonuje Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel porównywarki ubezpieczeń.

Towarzystwa ubezpieczeniowe mają o co walczyć. Wartość rynku sprzedaży wszystkich ubezpieczeń online w 2014 roku przekroczyła miliard złotych (niecałe 2% rynku). Polska ciągle jednak nie dogoniła takich krajów jak Wielka Brytania, gdzie sprzedaż ubezpieczeń w internecie to nawet 60% całego rynku.

Pełny raport dostępny w serwisie mfind