Ponad 0,5 mld zł składki zebrały towarzystwa specjalizujące się w sprzedaży polis przez internet i telefon.
Kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu sprzedaży osiągnęli w pierwszej połowie tego roku ubezpieczyciele, którzy sprzedają polisy w kanale direct. Pięć firm, które specjalizują się w oferowaniu ubezpieczeń za pośrednictwem telefonu lub internetu, zebrało od stycznia do czerwca blisko 520 mln zł składki. Oznacza to wzrost w stosunku do zeszłego roku o ponad 35 proc., kiedy zebrano 383 mln zł.
Rekordzistą pod względem dynamiki sprzedaży okazały się BRE Ubezpieczenia. Znalazły klientów na polisy za 91 mln zł, co oznacza wzrost o 112 proc. w skali roku. W przypadku Avivy było to 45 proc., a Liberty Direct – 42 proc. Wzrost składki odnotował także Link 4, który w pierwszej połowie tego roku zwiększył przypis o 37 mln zł, do 152 mln zł.