Niemal wszystkim w porównaniu z ubiegłym rokiem udało się poprawić oceny wśród klientów. Wyjątkami są Alior Bank i mBank. Bank Pocztowy ma najmniej krytyków, a Kredyt Bankowi pomogli Wojciech Mann i Krzysztof Materna.
Jakość usług finansowych w ostatnich kilku kwartałach poprawiła się i coraz więcej klientów chce polecać swoje banki. Wiosną 2011 r. wskaźnik net promoter score dla banków detalicznych w Polsce wynosił 5 proc. (taka była różnica między odsetkiem osób, które można określić jako promotorów i jako krytyków). W II kwartale 2012 r. podniósł się do 15 proc. – wynika z badania TNS OBOP, do którego dotarł DGP.
W zestawieniu liderami są Alior i Inteligo, czyli internetowe ramię PKO BP (rok wcześniej nie był brany pod uwagę w zestawieniu). Na trzecim miejscu znalazł się mBank, detaliczna część BRE. W przypadku Alioru i mBanku – jako jedynych – zanotowano spadek wskaźnika poleceń. Równocześnie mBank utracił ubiegłoroczną pozycję lidera.