Narzędzie to włączają do swojej oferty banki, zapewniając w ten sposób klientom dostęp, w czasie rzeczywistym, do informacji ostrzegającej przed wyłudzeniami - informuje BIK. Biuro Informacji Kredytowej wysyła alerty w momencie, gdy dane klienta są weryfikowane w biurze w związku ze złożonym wnioskiem o kredyt lub pożyczkę.
Jak wynika z przeprowadzonej w zeszłym roku analizy Biura Informacji Kredytowej, mogło dojść do ok. 67 tys. przypadków skutecznego wyłudzenia.
"Mamy za sobą już pierwsze wdrożenia, w których banki połączyły produkty BIK w pakiety z produktami bankowymi. Obserwujemy duże zainteresowanie klientów korzystaniem z takich pakietów. Dzięki nim klient otrzymuje ze swojego banku kompleksową informację, a bank zyskuje wartość dodaną" - powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego BIK Joanna Charlińska.
Biuro przypomina, że straty sektora finansowego z tytułu wyłudzeń na rynku bankowym oscylują między 500 a 600 mln zł rocznie.