PZU przygotował nową kompleksową ofertę ubezpieczenia samochodów. Już od 75 zł miesięcznie może kosztować pełna ochrona auta, jeśli właściciel zdecyduje się na abonament i pełen pakiet AC, OC, NNW i PZU Pomoc w Drodze w wariancie Super. Ten szeroki pakiet obejmuje między innymi niespotykaną dotychczas na rynku ubezpieczeniowym usługę fachowego sprawdzenia używanego auta przed jego zakupem. Chodzi o sytuacje, kiedy ubezpieczone auto ulegnie wypadkowi, PZU wykona usługę, a właściciel samochodu podejmie decyzję o zakupie innego pojazdu z rynku wtórnego. W takim przypadku w ramach ubezpieczenia assistance w wariancie Super kierowca może skorzystać z weryfikacji stanu technicznego przez eksperta. Co więcej, taka usługa będzie dostępna bez względu na to, czy uszkodzone auto zostanie naprawione, sprzedane czy też oddane do kasacji.
– To innowacyjne rozwiązanie na rynku ubezpieczeniowym – podkreśla Tomasz Piekarski, dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU. I dodaje, że większość samochodów, które obecnie poruszają się po polskich drogach, ma średnio około 11 lat.
– Kierowcy przy zakupie używanego pojazdu obawiają się, że może ono mieć ukryte wady, o których nie poinformuje sprzedawca. Większość z nas nie jest w stanie ich samodzielnie wykryć, nie posiadając specjalistycznej wiedzy czy sprzętu. Postanowiliśmy wypełnić tę lukę i zapewnić fachową pomoc. Nasi eksperci sprawdzą wybrane auto w dowolnym miejscu w Polsce i przygotują dla klienta szczegółowy raport – mówi Tomasz Piekarski.
Usługa weryfikacji stanu technicznego pojazdu dostępna jest także w ramach inicjatywy Ekosystem Kierowcy, powstałej w celu wspierania kierowców na każdym etapie użytkowania samochodu. Tę oraz inne usługi, których możesz potrzebować, eksploatując auto, znajdziesz w serwisie: pomocnonstop.pl.
Kompleksowa kontrola i ochrona
Dzięki fachowcom PZU, którzy skontrolują dla klienta aż 200 punktów w wybranym aucie, zakup używanego samochodu będzie bardziej świadomą decyzją. Raport będzie zawierał m.in. ocenę tak istotnych elementów jak stan komory silnika, ewentualne wycieki, stan karoserii pojazdu, grubość lakieru pod kątem przeprowadzonych napraw blacharsko-lakierniczych. Na liście jest także kontrola stanu szyb pod kątem uszkodzeń, stanu opon i obręczy kół oraz wnętrza pojazdu. Podczas jazdy testowej ekspert przyjrzy się bliżej pracy silnika, działaniu układu wydechowego, sprawdzi kontrolki oraz oceni, czy występują drgania. Klient w otrzymanym raporcie znajdzie także dokładną dokumentację zdjęciową samochodu oraz ewentualnych uszkodzeń. Fachowcy oszacują również realną wartość kontrolowanego pojazdu oraz koszt napraw wykrytych przez nich uszkodzeń.
Tomasz Piekarski dodaje, że ubezpieczenia komunikacyjne w PZU chronią w niemal każdej kryzysowej sytuacji, jaką właściciel samochodu może sobie wyobrazić.
– Niezależnie od tego, czy auto ulegnie awarii, uszkodzi je zwierzę, upadające drzewo lub grad czy też padnie łupem złodzieja w Polsce albo za granicą, zapewniamy natychmiastową pomoc. Assistance PZU są dostępni przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, a organizowana przez nas pomoc drogowa dociera na miejsce zdarzenia średnio w ciągu 21 minut. Współpracujemy z ponad 1000 warsztatów naprawczych w całej Polsce i zapewniamy sprawną obsługę szkód. Dzięki temu nasi klienci mogą czuć się bezpiecznie nawet w najtrudniejszych sytuacjach – mówi dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU.
Aby wykupić ofertę ubezpieczenia PZU Auto, wystarczy skorzystać z serwisu internetowego mojePZU albo z infolinii. Można również to zrobić u jednego z 5500 agentów oraz w ponad 400 oddziałach PZU w całym kraju.
Wsparcie sztucznej inteligencji
Największy polski ubezpieczyciel nie tylko wprowadza nowe, korzystne oferty pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych, lecz również innowacyjne narzędzia.
Jednym z nich jest Asystent AI, który wykorzystuje sztuczną inteligencję, dzięki czemu obsługa szkody komunikacyjnej jest możliwa w zaledwie kilka minut. Klientom indywidualnym udostępniono aplikację, w której kierowca ma możliwość przesłania zdjęć i opisu szkody, a Asystent AI na tej podstawie sporządza wstępny kosztorys naprawy. Przygotowany w ten sposób dokument trafia do opiekuna klienta, który ma możliwość jego edycji, modyfikacji i każdorazowej akceptacji, aby następnie przedstawić wycenę szkody klientowi. PZU jest pierwszym ubezpieczycielem w Polsce, który wdrożył tego typu rozwiązanie.
– To rozwiązanie pomaga naszym klientom wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebują, czyli w momencie wystąpienia szkody. Wdrożone narzędzie to kolejny krok w cyfryzacji procesu obsługi szkód komunikacyjnych. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji w obsłudze szkód możemy spełniać oczekiwania naszych klientów na najwyższym poziomie. Cyfrowe procesy w obsłudze szkód zapewniają jej szybką i precyzyjną wycenę oraz błyskawiczną wypłatę odszkodowania – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU.
To innowacyjne rozwiązanie powstało we współpracy PZU z brytyjską firmą technologiczną Tractable, z którą polski ubezpieczyciel związany jest od 2018 r. Pilotażowa faza projektu zakończyła się sukcesem, a wyniki potwierdziły wysoką efektywność i precyzję narzędzia. Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego. Jest przeszkolona na milionach zdjęć i ludzkich decyzji, dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. Technologię tę można stosować na całym świecie do każdego pojazdu osobowego.
Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania obsługi szkody, zaś wszystko to zapewnia szybkie rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia.
Do tej pory PZU obsłużył już kilkaset tysięcy szkód, wykorzystując narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, ich łączna wartość sięgnęła kilku miliardów złotych. Ubezpieczyciel zamierza wdrożyć to rozwiązanie w całej swojej działalności w Polsce, co oznacza wykorzystanie sztucznej inteligencji do dziesiątek tysięcy szkód ubezpieczeniowych rocznie. Będzie to jedno z największych wdrożeń AI w ekosystemie ubezpieczeniowym na świecie.
partner