statystyki

COP24: Wymęczony sukces

autor: Karolina Baca-Pogorzelska, Justyna Piszczatowska17.12.2018, 07:25; Aktualizacja: 17.12.2018, 07:50
COP24 zakończenie

COP24 zakończenieźródło: PAP
autor zdjęcia: Marek Zimny

Po trzech latach wypracowane zostały zasady wdrażania klimatycznego porozumienia paryskiego. Kompromis jest miękki , ale na ostatniej prostej COP24 nawet taki był zagrożony.

W Katowicach ustalono, że rządy ok. 200 państw – uczestników konferencji zaktualizują plany działań dla klimatu do 2020 r. Relację z prac nad nimi zdadzą na szczycie sekretarza generalnego ONZ we wrześniu 2019 r.

Najważniejszym ustaleniem COP24 jest „pakiet katowicki”. To dokument wdrożenia porozumienia paryskiego na zasadzie jednolitych dla wszystkich reguł. Co ważne – kraje rozwinięte zgodziły się zwiększyć finansowania działań związanych ze zmianą klimatu na rzecz krajów najbardziej zagrożonych.

Szczyt ONZ, który miał zakończyć się w piątek, finiszował w bólach w sobotę wieczorem. W ostatniej chwili okazało się, że okoniem stanęła Brazylia. Chciała obronić korzystny dla siebie mechanizm handlu CO 2 , choć na mocy porozumienia paryskiego powinien być zmieniany. Propozycja brazylijska umożliwiłaby krajom rozwijającym się liczenie dwukrotnie redukcji emisji CO 2 i zaciąganie długu emisyjnego za handel jednostkami.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

  • Jack(2018-12-17 11:42) Zgłoś naruszenie 00

    A ponadto jak np. poniższa informacja podana przez Reutersa ma się do ustaleń COP24? "By 2035, Vietnam will have 150 million airline passengers per year, nearly four times what it was in 2015, according to a 20-year forecast from the International Air Transport Association (IATA). Over the same period, India will have 442 million passengers, 3.6 times what it was in 2015, while China will have 1.3 billion passengers, 2.7 times what it was in 2015, IATA said. "

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie