statystyki

Limity dotyczące e-kształcenia w górę

autor: Paulina Szewioła25.09.2018, 07:32; Aktualizacja: 25.09.2018, 10:01
Ostatecznie resort zdecydował o podniesieniu kontrowersyjnego limitu do 50 proc.

Ostatecznie resort zdecydował o podniesieniu kontrowersyjnego limitu do 50 proc.źródło: ShutterStock

 Pod wpływem uwag środowiska akademickiego Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zwiększa maksymalną liczbę punktów ECTS możliwą do uzyskania w trybie e-learningowym.

Przygotowane przez resort nauki rozporządzenie w sprawie studiów wywołało spore poruszenie wśród akademików. Chodziło przede wszystkim o zapis określający liczbę punktów ECTS, jaką można uzyskać w ramach kształcenia online. W projekcie zapisano bowiem, że nie może być ona większa niż 30 proc. łącznej liczby tych punktów, koniecznej do ukończenia studiów na danym poziomie (obecnie przepisy mówią o maksymalnie 60 proc. ogólnej liczby godzin zajęć dydaktycznych określonych w programach kształcenia).

Jedni wskazywali, że proponowane ograniczenie liczby punktów ECTS możliwych do uzyskania w edukacji online może doprowadzić do izolacji polskich uczelni i zablokować rozszerzenie oferty dydaktycznej krajowych uniwersytetów za granicą. Inni zwracali uwagę, że uniemożliwi to wprowadzenie innowacji dydaktycznych. Pojawiły się też głosy, że propozycja ministerstwa spycha nasze placówki w XIX-wieczny model nauczania.


Pozostało 55% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane