statystyki

Rośnie liczba pourlopowych reklamacji

autor: Patryk Słowik25.10.2017, 07:47; Aktualizacja: 25.10.2017, 11:16
Najczęściej jednak wskutek aktywności krajowych centrów konsumenckich udaje się zażegnać spór bez konieczności wytaczania niewygodnych ze względu na lokalizację stron powództw.

Najczęściej jednak wskutek aktywności krajowych centrów konsumenckich udaje się zażegnać spór bez konieczności wytaczania niewygodnych ze względu na lokalizację stron powództw.źródło: ShutterStock

Od czerwca do września 2017 r. do Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska wpłynęło o 15 proc. więcej skarg na usługi wakacyjne niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak poinformowało wczoraj ECK, największy wzrost odnotowano w kategorii rezerwacji hotelowych.

Reklama


ECK to instytucja, która pomaga konsumentom w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby na terenie państw członkowskich UE, Norwegii oraz Islandii.

Nadal najwięcej – blisko dwie trzecie ogółu – skarg jest na transport lotniczy. Konsumenci skarżą się przede wszystkim na opóźnienia i odwołania lotów oraz problemy związane z bagażem. Ale już 17 proc. (co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku) skarg jest na wynajem hoteli.

Często chodzi o przypadki, gdy klient wpłaca za pośrednictwem internetu zaliczkę przed przyjazdem, a po przybyciu na miejsce rezygnuje z usługi ze względu na standard nieprzystający do ogłoszenia i prezentowanych mu zdjęć i filmów. Wówczas część przedsiębiorców robi problemy ze zwrotem wpłaconej kwoty.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama