E-samochodem w Polskę: Dziennikarze przetestowali cztery popularne auta elektryczne na trasie Warszawa– Wrocław–Warszawa

autor: Karolina Baca-Pogorzelska24.04.2018, 07:39; Aktualizacja: 24.04.2018, 08:32
samochód elektryczny

Przy ładowaniu w domu wychodzi 5–7 zł za 100 km, a więc o wiele taniej. Weekendowy rajd po pokonaniu prawie 1000 km wygrała załoga DGP i radia Tok FM w składzie Karolina Baca-Pogorzelska i Aleksandra Dziadykiewicz.źródło: ShutterStock

Dziennikarze z pięciu redakcji przetestowali cztery popularne auta elektryczne na trasie Warszawa– –Wrocław–Warszawa. Taka wyprawa to wyzwanie logistyczne

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Reklama

Komentarze (9)

  • Remik(2018-04-24 11:52) Zgłoś naruszenie 20

    Test aut elektrycznych do miasta to jakaś paranoja. W chwili obecnej jedynym autem które nadaje się na jazdę poza miasto, to Tesla S / X (i nieliczne Tesle 3, choć w Europie ich nie naładujesz z superchargerów). Zasięg przy 12/130km/h realny to 280-380 km (w zależności od pory roku i prędkości jazdy), co chyba jest niezbędnym minimum, gdy ktoś planuje jechać w trasę. Ładowanie na trasie z "szybkich" ładowarek CHADEMO to dramat, a z wolnych ładowarek AC 11kW to szaleństwo. Superchargery dają swobodę podróżowania, jednak u nas w PL s niestety jak na razie ...4 punkty.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Karny(2018-05-05 14:16) Zgłoś naruszenie 10

    Jest i prad i punktow ładowania chociazby takiego greenwaya przybywa z dnia na dzien. Jeżdże elektrykiem nie tylko po miescie i nie zgodze sie ze jest to auto wylacznie do miasta. Niejednoktornie bylem w trasie 200 km i przy dobrym zaplanowaniu da sie pokonac droge. Przeciez sa apki greenwaya i panele kierowcow, ktore odpowiednio kieruja do najblizszych punktow. Wszystko sie da - tylko przestanmy narzekac a dzialac bo jesli inne kraje moga to dlaczego u nas jak zwykle jest klopot?

    Odpowiedz
  • dfgdfgdfg(2018-04-24 10:55) Zgłoś naruszenie 11

    a powinni przetestować długodystansowe elektryki z bateria 60kwh na zasieg 350 km jak hyundai kona opel ampera czy tesla 3

    Odpowiedz
  • serafin(2018-04-24 15:21) Zgłoś naruszenie 10

    Ekoświrowanie, a tak naprawdę chodzi tylko o tą opłatę w benzynie. Należy pogonić dymiące rzęchy z ulic i powietrze będzie czystsze 200 razy. Z wielu merytorycznych poowodów ten projekt to głupota albo oszustwo.

    Odpowiedz
  • money(2018-04-25 08:25) Zgłoś naruszenie 00

    Jaki jest sens tego tekstu,skoro NIe ma ani slowa,ktore auto spisalo sie najlepiej ani ich ostatecznego,koncowego porownania. Bo to,z ejeszcze nei ejst wesolo z ladowaniem,wie kazdy a tekst mail byc NIE o tym.

    Odpowiedz
  • elektromonter(2018-04-25 08:29) Zgłoś naruszenie 00

    A mamy prąd do tych elektryków? Kupujemy rocznie ponad 3TWh energii, a prognozy mówią, że zapowiadana elektromobilność wygeneruje dodatkowe 4,3TWh zapotrzebowania na energię.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • W Polskę ?????(2018-04-24 15:04) Zgłoś naruszenie 00

    Elektryki to Auta Miejskie.....mają służyć zmniejszeniu emisji w Miastach. I głównie w Miastach się sprawdzają do krótkich dojazdów praca-dom..... gdzie jazda autem spalinowym to katorga dla nie rozgrzanego silnika i środowiska. Sam mam do pracy 3 km i Diesel już mi pada bo nikt nie przewidział konstruujac Diesla, że będą go użytkować na krótkich dystansach. Gdybym tylko miał możliwość kupna taniego elektryka to zrobiłbym to w 5 minut...A diesla pozostawił do jazd w trasy....

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie