Produktami najczęściej kupowanymi w sklepach internetowych są książki, filmy i muzyka - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC. Coraz większą popularnością cieszą się internetowe zakupy sprzętu elektronicznego i odzieży.

Ponad połowa ankietowanych przyznała, że w ciągu ostatniego roku korzystała z internetowych księgarni, sklepów muzycznych i multimedialnych. Większość, bo aż 61 proc. spośród kupujących książki, albumy i płyty w internecie, stanowiły kobiety.

Tylko 17 proc. osób korzystających na co dzień z internetu nie zrobiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakupów w sieci.

W ciągu ostatniego roku dwóch na pięciu respondentów, głównie mężczyzn, dokonało w sklepie internetowym zakupu sprzętu elektronicznego. Jednocześnie Polacy, w zdecydowanej większości kobiety, coraz częściej kupują też odzież przez internet.

"Dostęp do wielu zagranicznych marek, które nie są obecne w polskich sklepach, oraz możliwość wymiany lub zwrotu towaru, gdy nie spełnia on oczekiwań nabywcy, skłoniły w ciągu ostatniego roku aż 40 proc. respondentów do zakupu ubrań w sklepach internetowych" - podał Millward Brown SMG/KRC.

Nieco mniejszym wzięciem wśród klientów sklepów internetowych cieszy się sprzęt AGD. Tylko 21 proc. w ciągu ostatniego roku nabyło przez internet urządzenia wyposażenia mieszkania lub domu.

"Niewielu badanych przyznało, że za pośrednictwem sklepów internetowych kupuje dobra luksusowe, jak biżuteria czy zegarki, oraz artykuły żywnościowe. Było to odpowiednio 11 i 6 proc." - wskazano w komunikacie.

Badanie "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych" zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie "Rzetelnej Firmy", na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

"Rzetelna Firma" to program pod patronatem Krajowego Rejestru Długów promujący uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej.