statystyki

Unia chce skończyć z oszustwami w sieci

autor: Emilia Świętochowska11.05.2017, 19:00
internet, biznes

Od maja 2015 r., kiedy KE ogłosiła strategię jednolitego rynku cyfrowego, przedstawiono w sumie 35 projektów legislacyjnych i politycznych, które mają pomóc w usunięciu krajowych barier dla europejskiego handlu elektronicznego czy usług audiowizualnychźródło: ShutterStock

Jeszcze w tym roku Komisja Europejska zaproponuje przepisy, które mają wyeliminować z e-handlu nieuczciwe praktyki. Zdaniem Brukseli ochrona konsumentów i konkurencji na internetowych platformach sprzedażowych pozostawia dziś wiele do życzenia.

Reklama


Chodzi m.in. o takie przypadki, jak usuwanie produktów i usług z oferty bez żadnego zawiadomienia ani możliwości wniesienia sprzeciwu, dyskryminowanie wybranych dystrybutorów czy brak przejrzystości w sposobie sortowania wyników wyszukiwania. Oprócz tego KE chce zagwarantować, aby krajowe urzędy ochrony konsumentów miały możliwość szybkiego powiadamiania operatorów serwisów sprzedażowych o praktykach wprowadzających użytkowników w błąd, jak np. sprzedaży podróbek czy fałszywych promocjach.

To będzie jeden z trzech najważniejszych projektów w ramach strategii jednolitego rynku cyfrowego, które pojawią się w najbliższych miesiącach. Kolejny będzie dotyczył swobodnego przepływu danych nieosobowych, czyli takich, które nie pozwalają na identyfikację konkretnego internauty. Należą do nich m.in. informacje o rodzaju wykorzystywanej wyszukiwarki internetowej, liczbie wizyt na stronie i średni czas spędzony na danej witrynie (zbierane są np. za pomocą plików cookies), ale także dane zawarte w fakturach czy dokumentach rejestrowych. W ocenie KE brak jasnych ram prawnych dla przepływu takich danych hamuje innowacyjność (zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw) m.in. w branży samochodowej oraz e-zdrowia.


Pozostało jeszcze 35% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama