"Przedmiotem umowy jest zobowiązanie stron do zawarcia, w dniu 30 czerwca 2014 roku, ostatecznej umowy sprzedaży przedsiębiorstwa Telepolis.pl (stanowiącego wyodrębniony organizacyjnie i finansowo, zorganizowany zespół składników niematerialnych i materialnych, przeznaczony do prowadzenia serwisu), na mocy której to umowy nastąpi przeniesienie przez sprzedających na rzecz spółki przedsiębiorstwa Telepolis.pl za zapłatą przez spółkę łącznej ceny 2.550.000,00 złotych, po połowie tej kwoty dla każdego ze sprzedających" - podała spółka w komunikacie.

Cena sprzedaży będzie płatna w dwóch ratach, z czego pierwsza rata (łącznie 1.750.000,00 zł) będzie płatna w dacie zawarcia umowy ostatecznej, natomiast zapłata drugiej raty (łącznie 800.000,00 zł) będzie w ciągu 3 dni roboczych po upływie 3-miesięcznego okresu prawidłowej współpracy każdego ze sprzedających ze spółką po zawarciu umowy ostatecznej, podano także. 

Comperia podała, że według statystyk Google Analytics w kwietniu br. serwis Telepolis.pl odwiedziło 1 063 376 unikalnych użytkowników, generujących 3 972 256 odsłon. Oznacza to skokowe zwiększenie liczby użytkowników Comperii.

W ocenie spółki, kluczową zaletą serwisu jest jedna z największych baz telefonów komórkowych, w której można znaleźć opisy, recenzje i opinie użytkowników na temat prawie każdego modelu telefonu.

"Uruchomienie sprzedaży produktów pozabankowych, począwszy od wdrożenia porównywarki usług telekomunikacyjnych, planujemy, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jesienią bieżącego roku. Transakcja z Telepolis.pl to kolejny etap realizacji celów strategicznych Comperii. Na rynku widzimy coraz silniejszy trend łączenia usług finansowych z telefonią mobilną. Przewidziawszy go odpowiednio wcześnie, jesteśmy przygotowani do działania. Przejmując serwis Telepolis.pl , zyskujemy dostęp  do szerokiej  bazy użytkowników, która  stanowi grupę docelową Comperii" - powiedział prezes Comperia.pl Bartosz Michałek, cytowany w komunikacie.

Dodał, że niewątpliwą wartością jest również wysoka jakość merytoryczna serwisu i wizerunek opiniotwórczego medium w branży telekomunikacyjnej. Serwisem dalej będzie kierować dotychczasowa kadra zarządzająca.

Telepolis to jeden z najdłużej działających, najbardziej opiniotwórczych i najchętniej odwiedzanych serwisów, poruszających tematykę telekomunikacji i telefonii komórkowej.

Comperia.pl to pierwsza w Polsce porównywarka finansowa. Przedmiotem działalności spółki jest porównywanie i pośrednictwo w sprzedaży produktów oferowanych przez różne instytucje finansowe. Witryna Comperia.pl istnieje od marca 2008 roku. W skład Grupy Comperia oprócz porównywarki finansowej Comperia.pl, wchodzi eHipoteka.com, Autoa.pl, Banki.pl, Kontoteka.pl oraz Comperialead.pl. W marcu 2014 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy.