statystyki

TVP tuninguje cenniki, żeby zarobić

autor: Elżbieta Rutkowska20.11.2017, 07:43; Aktualizacja: 20.11.2017, 07:46
Telewizje negocjują z domami mediowymi ceny na następne 12 miesięcy pod koniec roku poprzedniego.

Telewizje negocjują z domami mediowymi ceny na następne 12 miesięcy pod koniec roku poprzedniego.źródło: ShutterStock

Telewizja publiczna zapowiada podwyżkę cen reklam w 2018 r. Według szefów domów mediowych to ostry wstęp do negocjacji.

Reklama


Telewizję Polską zasili niebawem kilkaset milionów złotych z budżetu państwa. Będzie to jednak jednorazowy zastrzyk pieniędzy, rekompensata za straty związane z ustawowym zwolnieniem z opłat za media pewnej grupy osób. W przyszłym roku, jeśli nie zmienią się przepisy, TVP z abonamentu radiowo-telewizyjnego dostanie ok. 350 mln zł. Trzy czwarte swojego budżetu będzie musiała więc – jak zwykle – sfinansować z przychodów komercyjnych, głównie reklamowych. A te się kurczą. W ub.r. wyniosły 872 mln zł i były 5,4 proc. mniejsze niż rok wcześniej. W I kw. tego roku spadły zaś o 11,8 proc. poniżej średniej z 2016 r.

Nadawca publiczny planuje na przyszły rok podwyżkę cen reklam. – Inflacja jest nieunikniona. Telewizja jest beneficjentem dobrej koniunktury gospodarczej. Ostatnie miesiące pokazały, że ceny reklam w TVP nie odpowiadają popytowi – stwierdza Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama