Drogocenny lot
Jak wynika z danych FRU.PL, najdroższe bilety lotnicze w pierwszej klasie obejmują loty międzykontynentalne. Przykładowo, bilet z Warszawy do Pekinu i z powrotem kosztuje niespełna 45 tys. zł. Za lot do Sydney podróżni mogą zapłacić nawet ponad 90 tys. zł.
Ekskluzywne poczekalnie
Wyjątkowa obsługa pasażerów pierwszej klasy rozpoczyna się jeszcze przed wejściem na pokład samolotu. Podróżnym zmierzającym na lotnisko, linie lotnicze Emirates, zapewniają bezpłatną usługę szoferską. Natomiast pasażerowie Air France, którzy kupili lot klasą zwaną La Première, mogą skorzystać z transportu limuzyną lub noclegu w hotelu. Z kolei podróżujący z Lufthansą, na lotniskach we Frankfurcie i Monachium, mają zapewnioną kontrolę bezpieczeństwa i kontrolę paszportową bez opuszczania poczekalni, a ze specjalnie przygotowanego lobby są odwożeni limuzyną do samolotu.
Poczekalnie w portach lotniczych przeznaczone dla klientów pierwszej klasy to swoisty crème de la crème ekskluzywnej podróży. Australijskie linie lotnicze Quanta przygotowały dla pasażerów klasy premium biblioteki, restauracje, centrum biznesowe oraz salon SPA. Natomiast w Paryżu, podróżni oczekujący na samolot, mają do dyspozycji ekskluzywny salon La Première lounge oraz bezpłatne zabiegi w gabinecie odnowy Biologique Recherche. Nieodpłatne SPA oraz usługi fryzjerskie dostępne są również dla pasażerów linii Emirates w Dubaju. Natomiast na lotnisku Doha w Katarze, specjalnie dla klientów klasy premium i klasy biznes podróżujących na pokładach samolotów Qatar Airways, przygotowano Terminal Premium. Postrzegany jako wyznacznik jakości podróżowania w pierwszej klasie, jest trzykrotnym zdobywcą tytułu „Najlepszych na Świecie Usług Lotniskowych w Klasie Premium” przyznawanego przez firmę konsultingową Skytrax, która prowadzi badania pasażerskich linii lotniczych z całego świata i wyróżnia najlepsze z nich. Infrastruktura terminala została zaprojektowana w ten sposób, aby jeszcze przed wejściem na pokład samolotu, zagwarantować podróżnym najwyższy poziom komfortu. Terminal, zbudowany za 90 milionów dolarów, wyposażony jest w SPA z sauną i jacuzzi, strefę wolnocłową, centrum biznesowe, centrum medyczne, pokoje wypoczynkowe, restauracje oraz koktajl bar.
Luksus na pokładzie samolotu
Komfort oferowany pasażerom pierwszej klasy na pokładach samolotów Lufthansy docenił w tym roku Skytrax przyznając przewoźnikowi pięć gwiazdek. Na podróżnych czekają tam kabiny wyposażone w osiem ergonomicznych foteli. Wystarczy jeden przycisk, aby siedzisko rozłożyło się do pozycji poziomej - powstałe łóżko osiąga wówczas długość 207 cm. Co więcej, za sprawą dźwiękoszczelnych zasłon oraz wykładzin wyciszających odgłosy kroków, lot klasą premium zapewnia spokój i odpoczynek. Skytrax docenił również pokładowy system rozrywki Lufthansa Media World oferujący między innymi kolekcję 200 płyt CD oraz 17" ekrany, na których można obejrzeć ponad 100 filmów w ośmiu językach. Z kolei emirackie linie lotnicze Etihad zostały wyróżnione za pomieszczenia „Diamond", w których znajdują się fotele rozkładające się do pozycji łóżka o długości 205 cm z wbudowaną funkcją masażu. Co więcej, każdy pasażer posiada swój własny „mini apartament”, z przesuwanymi drzwiami, oddzielającymi go od innych podróżujących. Osobistymi kabinami dla podróżujących klasą premium dysponują również linie Air France i Cathay Pacific. Pasażerowie Air France, przebywając w przestronnej kabinie, mogą dodatkowo skorzystać z bogatej oferty multimedialnej, między innymi 25 kanałów muzycznych, 15 gier wideo oraz kursów językowych. Co ciekawe, na pokładach linii Cathay Pacific Airways osobiste przedziały dla pasażerów wyposażone są w wygodne, skórzane fotele, których obicie stworzone jest przez włoską firmę Poltron Frau, zajmującą się produkcją skórzanych tapicerek do samochodów typu
Dla podróżnych pragnących wypocząć, linie lotnicze Emirates przygotowały centrum Spa z kabinami i prysznicami zaprojektowanymi przez włoskie przedsiębiorstwo jubilerskie i sieć sklepów sprzedających artykuły luksusowe Bulgari oraz włoski dom mody Ferragamo. Jeżeli pasażer ma ochotę na kąpiel, stewardessa przygotuje dla niego wannę pełną gorącej wody z aromatycznymi olejkami. Co więcej, na pokładach brytyjskich Virgin Atlantic, podróżni mogą swobodnie korzystać z telefonu komórkowego oraz wypić drinka w barze przy czerwonym kontuarze z elementami kryształków Swarovskiego. Dostęp do Internetu i telefonu, minibaru oraz telewizyjnych kanałów tematycznych mają również pasażerowie Emirates Airlines jak i Cathay Pacific Airways.
Co ciekawe, pasażerowie podróżujący z Singapore Airlines mogą liczyć na wyjątkowy upominek - piżamę zaprojektowaną przez Givenchy, a dodatkowo, zimą– ciepłe skarpety.
Luksusowa karta dań
źródło: ShutterStock
Linie lotnicze dbają o podniebienia gości podróżujących pierwszą klasą. Na pokładach samolotów chińskiego przewoźnika Cathay Pacific Airways posiłki są przyrządzane na życzenie pasażera. Z kolei Japan Airlines oferuje specjały kuchni japońskiej, takie jak tradycyjne sushi, omlet z krabim mięsem czy też gotowany węgorz w sosie słodko-kwaśnym. Korean Air, dwukrotny laureat prestiżowej nagrody Mercury, zapewnia starannie dobrane menu kuchni zachodniej, chińskiej i japońskiej. Natomiast pasażerowie Lufthansy mają do dyspozycji menu przygotowywane przez szefów kuchni pochodzących z różnych rejonów świata. Na pokładach samolotów Air France, korzystając z porcelanowej zastawy, goście klasy premium mogą kosztować specjałów z menu „à la carte” polecanych przez Guya Martina, szefa kuchni paryskiego Grand Véfour wyróżnionego przez przewodnik Michelin dwiema gwiazdkami.
Na pokładach samolotów Lufthansy, długi lot uprzyjemniają pasażerom trunki, których doborem zajmuje się mistrz świata sommelierów - Markus del Monego. Z kolei o kartę win w Air France dba jeden z najlepszych światowych sommelierów - Olivier Poussier. Natomiast na pasażerów Singapore Airlines czeka najbardziej prestiżowy szampan świata będący synonim luksusu - Dom Perignon.
Dla koneserów wina, linie Emirates przygotowały piwnicę z winem, w której można skosztować najlepszych trunków, a z pomocą wykwalikowanego personelu udzielającego informacji na temat pochodzenia każdego z nich, pasażerowie sami mogą nabyć ekskluzywne wina.