Na Podhalu samorząd buduje, a płaci GDDKiA. W Świnoujściu odwrotnie: buduje Dyrekcja, a płaci gmina.
Oprócz zadań na drogach krajowych szef GDDKiA Jacek Bojarowicz zdecydował, że agencja będzie angażować się w inwestycje lokalne, na styku z krajowymi. Wcześniej Dyrekcja tego nie robiła, interesowały ją tylko kluczowe inwestycje. Teraz rządowy inwestor na niespotykaną wcześniej skalę współdzieli koszty i zadania inwestycyjne. Wszystko po to, by ożywienie objęło również sieć mniej istotnych dróg.
W Świnoujściu powstanie tunel między wyspami Uznam i Wolin, który będzie przedłużeniem trasy kończącej się dziś na Świnie. Ma być gotowy w 2023 r. W kwietniu GDDKiA ogłosiła przetarg na projekt i budowę tunelu. Zgłosiło się 14 oferentów, ale na razie nie wybrano wykonawcy. Szacowany koszt budowy – ok. 950 mln zł. Samorząd liczy na dofinansowanie ok. 85 proc. z UE.