Polski kierowca TIR-a z niemiecką pensją

autor: Piotr Szymaniak07.01.2015, 07:30; Aktualizacja: 07.01.2015, 08:39
Tir

Od pierwszego stycznia w Niemczech obowiązuje nowa ustawa o płacy minimalnej, zgodnie z którą pracownik musi otrzymywać minimum 8,5 euro za godzinę.źródło: ShutterStock

Firma wysyłająca pracownika w podróż służbową do RFN będzie musiała zapłacić mu minimum 8,5 euro za godzinę. – Chcą nas wykończyć – twierdzi branża transportowa.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (77)

  • anek(2016-09-18 17:12) Zgłoś naruszenie 10

    To co mnie na razie najbardziej zadziwia do dopuszczalne 0,5 promila alkoholu we krwi. W Polsce mamy 0,25, ale wiadomo, że lepiej nie wsiadać za kółko nawet jak się ma 0,1. Firmy transportowe na pewno nie dopuszczą u swoich kierowców żadnego alkoholu, a przynajmniej tak jest w firmie z okolic Poznania MW Spedition, nie można sobie pozwolić na jakikolwiek przejaw braku profesjonalizmu.

    Odpowiedz
  • merc(2016-04-08 02:08) Zgłoś naruszenie 20

    co wy piszecie jacy Niemcy wejdą w nasz transport jak Niemcy nie maja szoferów i błagają o Polskich.W tym roku potrzebują ich 18tys.

    Odpowiedz
  • TIR(2015-04-16 21:44) Zgłoś naruszenie 00

    Dla kierowców TIR, taka koszulka super sprawa:

    http://www.ebay.pl/itm/Safety-belt-T-shirt-TIR-Koszulka-All-Professionals-/331531810636?ssPageName=ADME:L:LCA:PL:1123

    Odpowiedz
  • Maciej Wójcik(2015-03-05 19:04) Zgłoś naruszenie 00

    Proponuję aby Polski nieRząd wprowadził podobną regulacje i niech pracownicy marketów zarabiają tyle ile w Niemczech Francji i Włoszech

    Odpowiedz
  • herman(2015-02-04 18:42) Zgłoś naruszenie 00

    a jeśli mam swoją działalność,swój samochód i sam robie usługe transportową po UE to kogo to ile zaeabiam?

    Odpowiedz
  • am73(2015-01-26 16:10) Zgłoś naruszenie 00

    jak dobrze jest polskim kierowcom i jak są wykorzystywani to oni sami wiedzą i ich pracodawcy nie dość że nie dostają żadnych diet to szefostwo wrzuci to w koszta a kierowca z jęzorem na brodzie robi trzy miesiące w miesiącu ale przecież to pracodawca jest strasznie skrzywdzony że nie wspomnę już o urlopach za które kierowca nie dostaje pieniędzy a czy ktoś pomyślał o rozłące z rodziną kierowcy są tylko gośćmi we własnym domu

    Odpowiedz
  • monek(2015-01-23 11:44) Zgłoś naruszenie 00

    To ja rozumiem, że polska branża transportowa jest liderem na tym rynku dlatego, że wyzyskuje kierowców? Gdyby płacili wynagrodzenia tak jak w innych krajach to ciekawy jestem czy byliby "liderami" - pozdrawiam kierowców

    Odpowiedz
  • K-23(2015-01-22 11:40) Zgłoś naruszenie 00

    No i doczekalismy się Unii,teraz sie zacznie.Polska pójdzie na dno to Tusek nie przewidział,po co on tam siedzi w tej Brukseli?

    Odpowiedz
  • ziomal(2015-01-22 08:07) Zgłoś naruszenie 00

    rację mają Jan Sowa i Andrzej Leder, że zabory i okupacje były dobrodziejstwem dla tego kraju

    Odpowiedz
  • wiesław(2015-01-21 18:09) Zgłoś naruszenie 00

    dobrze tym ****************** chodzą już w pampersach bo już nie mają czucia i kibel im zawsze za daleko w koncu przyszła sprawiedliwość dla polskiego kierowcy zarabiamy najniższą krajową a resztę dostajemy pod stołem i gdzie tu jest prokuratura i urząd skarbowy ,większa połowa polskiego rządu tak jak Pan Buczek Jan ma swój transport i zatrudniają polskiego kierowcę na najniższą krajową i gdzie tu sprawiedliwosć szukają na ukrainie sprawiedliwości a nas mają w dupie i już zatrudniają białoruskich kierowców a nie są jeszcze w unii jakim prawem???

    Odpowiedz
  • normlany(2015-01-20 22:19) Zgłoś naruszenie 00

    ci ktorzy pisza ze bedzie tak fajnie to niech sie zwolnia i zaloza wlasna firme wezma ciezarowke i sobie jezdza madrale na radiu lub na parkingu a nawet nie wiedza ile jest kosztow jak cos urwie to co tam szef naprawi ale ze szef musi 1000 zl na to wydac bo jemu niechcialo sie pomyslec to juz chu... bzdura i jescze raz bzdura

    Odpowiedz
  • wściekły(2015-01-20 15:42) Zgłoś naruszenie 00

    Ustawa uchwalona w sierpniu - co od tego czasu robił nasz RZĄD ??? Tusk myślał o Brukseli, a Kopacz dowiedziała się teraz bo przecież w ministerstwie nie płacą im za pracę tylko za obecność w niej.

    Odpowiedz
  • kolarz(2015-01-20 12:21) Zgłoś naruszenie 00

    widzę że dużo mądrali jest proponuję otworzyć firmę i jezdzić zobaczymy jak wy będziecie płacić kierowcą. a tak na marginesie dużo firm się pozamyka i kierowcy stracą pracę dobrze ze w MPO potrzebują jest alternatywa

    Odpowiedz
  • jaro(2015-01-16 17:47) Zgłoś naruszenie 00

    Może Niemcy ucywilizują nasz rynek pracy, bo w Polsce jak w Afryce.
    Kacyki dorabiają się w ciągu roku, a " robole pracują za grosze.

    Odpowiedz
  • joannawie(2015-01-15 20:07) Zgłoś naruszenie 00

    Kompletny absurd. Wyobraźmy sobie, że jestem na urlopie w Niemczech. Ale przecież nie kontrolujemy wszystkiego, co dzieje się w naszych głowach. Więc jeśli wymyślę wówczas jakąś ważną innowację, usprawnienie produkcyjne tyczące mojej pracy w Polsce, to też chyba powinienem być opłacony, jak mój niemiecki (za to samo) kolega. Nie uznaniówką 2.000 i dobre słowo prezesa, ale np. konkretne 25.000 euro. I co na to Parlament Europejski?
    PS. To znaczy, że niemieccy kierowcy jadący przez Białoruś do Moskwy, będą zarabiali wg stawek białoruskich?

    Odpowiedz
  • Sesek(2015-01-14 18:12) Zgłoś naruszenie 00

    GOŚĆ12
    "niemcy nie złamali Nas w okresie wojny,teraz to zrobią w majestacie prawa UE"
    Dobre. Bo nie było kogo łamać. Widać to zdjęciach gdzie zostaje usuwany szlaban na granicy niemiecko-polskiej. Sami Niemcy, żadnego Polaka. Gdyby nie ruscy to granica niemiecka była by tam gdzie teraz graniczymy z Rosją,Ukrainą, Litwą i Białorusią. Dzięki naszym działaniom zginęło wielu, zbyt wielu i kraj został zrujnowany poprzez działania odwetowe

    Odpowiedz
  • ~~~~~~~~;)(2015-01-14 16:48) Zgłoś naruszenie 00

    ulla
    Dlaczego zamykać? Wystarczy zapłacić pracownikowi podług prawa kraju w którym się jeździ na równoprawnych warunkach. Nikt nie zmusza polskiego biznesmena do pracy tam rzesz.
    Być może stać polskiego pracodawcę na płacę 8,5 EUR ale nie po drodze mu to.
    W moim przypadku po trzech miesiąc ach pracy orzekł
    - Brak kasy mam na koncie i obniżam stawkę od frachtu na 12% z 14%.
    Po tygodniu słyszę tekst
    - Ładny telewizor kupiłem bratankowi 42 cale?
    - Bardzo funkcjonalny- odpowiedziałem- mieści się w kredensie kuchennym;)

    Odpowiedz
  • ~~~~~~~~;)(2015-01-14 15:58) Zgłoś naruszenie 00

    Dziwne ale prawdziwe. Otóż tylko tylko zaborcy ewentualnie decydenci obcych państw do tej pory prostowali garby robotników i chłopów przed polskim panem. Coś jest na rzeczy bo gdyby nie obcy to polski pan miał by harmonogram pracy dla kierowcy na 25 godzin w dobie i to by mu było za mało wydajnie. Jest twierdzenie, że przyjdą obcy ze wschodu i oni tanio pojadą. Też nie bo polski biznesmen i jego wypłaty musi wykazać Niemcom. Poza tym jeśli się aktywnie uczestniczy w podejmowaniu pracy na rynku niemiecki to powinno się przestrzegać równych reguł w tej grze. Nikt nie ma obowiązku podejmować frachty ze spedycji niemieckich za pół ceny.
    Pozdrawiam Ł ysego.

    Odpowiedz
  • GOŚĆ12(2015-01-14 09:54) Zgłoś naruszenie 00

    ...widzę,że w większości wypowiadają się pożal się boże ekonomiści-szofery,nie obrażając całej Braci transportowej...ludzie,czy jeden z drugim nie rozumiesz,że za chwilę nie będziesz miał pracy???
    To jest w najczystszej postaci neoprotekcjonizm niemiecki...,jak stawka Ci nie pasowała,trzeba było pójść do niemca,holendra,francuza,a nie narzekać...
    Teraz przed niemieckim Panem w Polsce w swojej Firmie będziesz tłumaczył się (za pieniądze przez tłumacza),jak nieprzemierzając w Sądzie Powszechnym,niemcy nie złamali Nas w okresie wojny,teraz to zrobią w majestacie prawa UE...DO ZOBACZENIA PRZY ZIMNYM KAPSLU,MOZE KOŁO TIRA,ALE NIEMCA,TURASA,NIEMIECKIEGO RUMUNA...

    Odpowiedz
  • niewolnik(2015-01-14 09:01) Zgłoś naruszenie 00

    najwyższy czas na wprowadzenie najniższej europejskiej' ,,,dlaczego maja zbankrutować polskie firmy, tego nie rozumiem! będzie zdrowa konkurencja to wszystko. super.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie