To kolejny pomysł na przyciągnięcie nowych klientów. Firma cały czas realizuje plan ratunkowy, którego elementem jest redukcja kosztów i jednocześnie wypracowywanie coraz większego zysku. Jak mówi Michał Leman z LOT - u, nowe rozwiązania sprawią, że pasażer tuż po wejściu do hali odlotów będzie czuł duży komfort. Szybko zostanie skierowany przez pracownika do najkrótszej kolejki. Stanowiska zostały tak zaaranżowane, by oczekiwanie na załatwienie formalności odbywało się w komfortowych warunkach. Dodatkowe stanowiska odprawy przygotowano także dla rodzin z dziećmi.
Przewoźnik zapowiada też duże zmiany po otwarciu wyremontowanego terminalu na lotnisku Chopina. Tak zwany terminal pierwszy będzie otwarty dla pasażerów wiosną przyszłego roku. Prawdopodobnie część linii przeniesie się do nowo otwartej hali W związku z tym LOT będzie miał więcej miejsca w terminalu numer dwa. Oznacza to między innymi więcej stanowisk odpraw.
W 2012 roku polski przewoźnik był na skraju bankructwa. LOT uratowała pomoc publiczna. Dwa lata temu firma otrzymała od skarbu państwa 400 milionów złotych. Pieniądze zostały przeznaczone na spłatę bieżącego zadłużenia. Kilka dni temu zapadła decyzja o wypłacie drugiej transzy w wysokości 127 milionów złotych, która posłuży na dokończenie reform w spółce.