I tu pojawia się kolejne zagadnienie, z którym większość firm się mierzy. To rozmowy negocjacyjne z klientami, aby przedstawić im pełen zarys pakietu mobilności – zbudować zrozumienie w zakresie zmian i uzgodnić nowe warunki współpracy, które uwzględnią powstałe koszty. Dziś nie mówimy już absolutnie o rozwoju biznesu czy optymalizacji marż. Tak naprawdę firmy transportowe walczą o przetrwanie, o utrzymanie działalności i zapewnienie klientom jakości i zasobów zgodnie z zapotrzebowaniem. Jedną z aktywności, które przygotowaliśmy dla naszych klientów, był webinar na początku stycznia, podczas którego wraz z prawnym wsparciem wprowadziliśmy naszych klientów w świat pakietu mobilności i jego potencjalnych konsekwencji, do których chcieliśmy się jak najlepiej przygotować. Wiedza i świadomość to pierwszy krok do precyzyjnych i zwinnych działań pozwalających rozwiązywać najtrudniejsze kwestie. Według naszych obserwacji wiele firm czekało z działaniem, co wynikało z różnych powodów, m.in. braku pełnej wiedzy, braku kompetencji negocjacyjnych, lęku o utratę biznesów. Zatem koniec marca pokaże nam pełniejszy obraz zmian, gdyż będzie on uwzględniał już pełny pierwszy miesiąc rozliczeniowy. To, czego już wszyscy jesteśmy pewni, to ogromnego, kilkuprocentowego wzrostu kosztów, tylko z powodu wynagrodzeń, a czynników wzrostu kosztów jest niestety więcej. Inflacja, koszty kredytów,
prądu, gazu, paliwa oraz ostatnie wydarzenia w Ukrainie nie pozostają bez znaczenia.