Przewoźnicy powinni obserwować wszystkie zmiany związane z pakietem mobilności, aby mieć czas na przygotowanie swojej firmy do ich wdrożenia. Przypomnijmy, że od maja 2022 r. wchodzą w życie kolejne zapisy unijnego prawa, tym razem dotyczące międzynarodowych przewozów zarobkowych rzeczy busami od 2,5 tony. Jednakże największą rewolucję pakiet mobilności dokonał w rozliczaniu kierowców i wypłacie wynagrodzeń wedle stawek za pracę obowiązujących w danym państwie Unii Europejskiej. Z naszych danych wynika, że to obecnie jedna z głównych bolączek firm przewozowych.
Przewoźnicy powinni obserwować wszystkie zmiany związane z pakietem mobilności, aby mieć czas na przygotowanie swojej firmy do ich wdrożenia. Przypomnijmy, że od maja 2022 r. wchodzą w życie kolejne zapisy unijnego prawa, tym razem dotyczące międzynarodowych przewozów zarobkowych rzeczy busami od 2,5 tony. Jednakże największą rewolucję pakiet mobilności dokonał w rozliczaniu kierowców i wypłacie wynagrodzeń wedle stawek za pracę obowiązujących w danym państwie Unii Europejskiej. Z naszych danych wynika, że to obecnie jedna z głównych bolączek firm przewozowych.
Z tego względu w Inelo dostosowaliśmy produkty do potrzeb rynkowych, ale z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych zmian prawnych. Program 4Trans, służący do rozliczania czasu pracy kierowcy, został wyposażony o nowy moduł – płacy zagranicznej. W praktyce oznacza to automatyczne wyznaczanie rodzajów odcinków objętych płacą zagraniczną (w tym wypadku mówimy o kabotażu oraz cross-trade) na podstawie danych uzyskanych z importu załadunków i rozładunków. Dzięki temu przewoźnicy zoptymalizują proces obliczania wynagrodzeń kierowców, aby dopłacać do zagranicznych płac tylko w sytuacji, gdy jest to wymagane nowymi przepisami, a jednocześnie zaoszczędzą czas, który byłby potrzebny do ręcznego klasyfikowania odcinków.
Co równie istotne, nowy moduł pozwoli na tworzenie nowych składników płacy zagranicznej, które będą na bieżąco aktualizowane przez naszych ekspertów, biorąc pod uwagę zmiany w stawkach oraz składnikach wynagrodzenia kierowcy. Jest to o tyle ważne dla przewoźników, że pozwala być na bieżąco ze wszystkimi nowymi modyfikacjami, a bardzo często zdarza się, że poszczególne państwa członkowskie nie udostępniają wszystkich zmian w stawkach z wyprzedzeniem.
Aktualnie z 4Transa korzysta już 100 tys. kierowców, a blisko 50 tys. jest rozliczanych w ramach usługi Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. To pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na nowoczesne rozwiązania i szkolenia w zakresie nowych przepisów unijnych i edukowania przewoźników.
Z tego względu równie często organizujemy bezpłatne szkolenia i webinary dla branży TSL. Cieszą się one dużą popularnością, o czym świadczy fakt, że na naszą największą konferencję, poświęconą pakietowi mobilności, zapisało się ponad 2 tys. przedsiębiorców, a w ostatnim webinarze dotyczącym zmian w zakresie delegowania kierowców i rejestracji w systemie IMI wzięło udział blisko 4,5 tys. uczestników. Udostępniliśmy im również darmowe narzędzie – Kalkulator Inelo, służący do symulacji obliczeń wynagrodzenia kierowców po wszystkich zmianach z lutego tego roku. Kalkulator może być traktowany jako koło ratunkowe dla tych przedsiębiorców, którzy nie dysponują jeszcze rozbudowanym systemem kadrowo-płacowym, umożliwiającym symulację wynagrodzeń.
Inelo po przejęciu słoweńskiej spółki CVS Mobile dysponuje znacznie szerszą ofertą w pełni dostosowaną do pakietu mobilności. Działamy obecnie już na 16 rynkach zagranicznych, a ponad 85 tys. pojazdów ma zainstalowane nasze urządzenia telematyczne.
Warto zaznaczyć, że integracja technologii w transporcie daje ogromne możliwości również w zakresie przestrzegania nowych przepisów. Pakiet mobilności, wprowadzający obowiązkowy powrót ciężarówek do bazy co osiem tygodni i konieczność „zamrożenia” pojazdu na cztery dni po wykonaniu wszystkich operacji kabotażowych, oznacza dla przewoźników zwiększenie ilości przejazdów „na pusto”, i konieczność dokładnego planowania trasy.
Dzięki systemowi klasy TMS, połączonemu z telematyką, spedytor otrzyma informacje o wykorzystanym limicie kabotaży, a także powiadomienie o wymaganym zjeździe pojazdu do bazy, co pozwoli kierowcom dostosować się do nowych przepisów.
Pobierz dodatek- Transport i Logistyka
pobierz plik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama