Reklama

Jak zachowywać się w pociągu czy na dworcu kolejowym? Jak bezpiecznie poruszać się w pobliżu przejazdu kolejowego? Te i wiele innych zagadnień animowany nosorożec objaśniał dzieciom w ramach kampanii „Kolejowe ABC”. 15 grudnia 2021 r. podsumowano pierwszy etap, rozpoczęty w 2017 r.

Nauka poprzez zabawę

Przez te lata powstały spoty telewizyjne, kinowe i radiowe, które obejrzały dziesiątki milionów widzów. Przeprowadzono ponad 700 lekcji na temat bezpieczeństwa kolejowego w szkołach i przedszkolach, wzięło w nich udział ponad 21 tys. dzieci. Filmy edukacyjne realizowane przez dziecięcych vlogerów, rodzinne pikniki, wątki edukacyjne w programach dla najmłodszych, gry, bezpłatne podręczniki dla nauczycieli… Działania można by długo wyliczać.

„Kolejowe ABC” to przykład świetnie zrealizowanej kampanii społecznej skierowanej do dzieci. Jej wartość edukacyjną doceniają eksperci. Ci zajmujący się bezpieczeństwem, którzy widzą w niej inwestycję w wychowanie przyszłych, świadomych uczestników ruchu drogowego. Psychologowie dziecięcy zauważają zaś, że wykorzystując naukę poprzez zabawę, wpaja się dzieciom zasady i wartości.

To jeszcze nie koniec

Najmłodszych na pewno ucieszy fakt, że to nie koniec przygód nosorożca Rogatka. Od stycznia 2022 r. rusza drugi etap działań edukacyjnych w ramach kampanii „Kolejowe ABC II”. Warto więc śledzić stronę kampanii i jej profil na FB.

Kampanię „Kolejowe ABC” realizuje Urząd Transportu Kolejowego. Działania współfinansowane są z Funduszy Europejskich, a konkretnie – z Programu Infrastruktura i Środowisko.

Czytaj więcej na https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/wiadomosci/rozwoj-kolei-dzieki-funduszom-europejskim/

foto: materiały prasowe

Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej i budżetu państwa.

Autor: Jan Bugdalski