"Autostrada A4 to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych, którym kibice będą podróżować na mecze we Wrocławiu oraz na Ukrainie. Mając na względzie możliwy wzrost natężenia ruchu w tym okresie, dołożyliśmy wszelkich starań, aby zachować płynność ruchu i zapewnić komfort jazdy" - powiedział rzecznik spółki Stalexport Autostrada Małopolska Rafał Czechowski.
Remont wiaduktu w Mysłowicach został zakończony cztery miesiące przed terminem, a na remontowanym wiadukcie węzła Chrzanów czasowo przywrócono obustronny ruch. Natomiast prace związane z poszerzaniem placu poboru opłat w Mysłowicach oraz prace przy modernizacji wiaduktu w pobliżu Balic, gdzie zachowano po dwa pasy ruchu, mają być prowadzone tak, by ich skutki nie były odczuwalne dla użytkowników autostrady.
Remont wiaduktu w Mysłowicach trwał ponad półtora roku. Ten kilkudziesięcioletni, najdłuższy (ma 270 m) wiadukt na A4 między Katowicami a Krakowem przeszedł gruntowny remont. Obiekt oddano do użytku po modernizacji m.in. betonowych barier, podpór, chodników oraz wymianie nawierzchni. Wiadukt w Mysłowicach to 47. wyremontowany obiekt na tym odcinku A4, z 53 przeznaczonych do modernizacji. Remont pozostałych sześciu mostów zakończy się jeszcze w tym roku.
Natomiast remont wiaduktu w Chrzanowie, wymagający do tej pory poprowadzenia objazdu przez A4, został przed Euro 2012 zreorganizowany w ten sposób, by kierowcy podróżujący pomiędzy Chrzanowem a Trzebiną drogą krajową nr 79 mogli korzystać z wiaduktu w obu kierunkach. Na ten czas zlikwidowany został objazd wymagający zawracania na autostradzie. Na początku lipca wiadukt zostanie ponownie zamknięty.