Im większa flota firmowych samochodów, tym więcej działań strategicznych i operacyjnych związanych z jej bieżącą obsługą. Dlatego korporacje i duże przedsiębiorstwa w Polsce już od lat korzystają z wynajmu długoterminowego, w ramach którego mają zapewnione finansowanie pojazdów oraz szeroki wachlarz usług zarządczo – administracyjnych. Jak zauważa Frederic Lustig, prezes zarządu Carefleet S.A., ich wymagania z roku na rok są coraz większe, a cena przestaje być głównym kryterium wyboru dostawców firmowych samochodów.

Wynajem długoterminowy pojazdów na dobre zadomowił się w Polskim biznesie. Obecnie korzystają z niego duże przedsiębiorstwa działające niemal we wszystkich branżach i sektorach rynku – handlu, przemyśle, transporcie, budownictwie, produkcji czy usługach.

Produkt dopasowany do potrzeb

W ramach wynajmu długoterminowego firmy Car Fleet Management zapewniają przedsiębiorcom zewnętrzne finansowanie służbowych pojazdów, dzięki czemu nie muszą oni inwestować własnych środków w rozwój firmowej floty. Dodatkowo mogą korzystać z szeregu usług usprawniających zarządzanie służbowymi samochodami.

- W Carefleet finansujemy dla naszych Klientów pojazdy wszystkich marek dostępnych na polski rynku, w tym również samochody dostawcze. Dzięki przynależności do Europejskiego Funduszu Leasingowego i międzynarodowej grupy bankowej Credit Agricole możemy realizować wielomilionowe kontrakty na kilkaset czy nawet kilka tysięcy aut. Ponadto w ramach wynajmu długoterminowego oferujemy szereg usług z obszaru zarządzania flotą, m.in. obsługę techniczną pojazdów, obsługę ogumienia, ubezpieczenie, Assistance i likwidację szkód, karty paliwowe, raportowanie, monitoring GPS czy door to door. – mówi Frederic Lustig. – Fleet managerowie sami mogą decydować o długości trwania kontraktów i zakresie usług, które są niezbędne do efektywnego funkcjonowania floty w ich firmach. To oferta bardzo elastyczna, którą można dostosować do potrzeb każdego z przedsiębiorstw, bez względu na profil działalności, liczbę posiadanych samochodów czy branżę. Tego właśnie w dzisiejszych czasach oczekuje duży biznes – dodaje.

Jak przekonuje Frederic Lustig, oferta firm CFM jest coraz bardziej kompleksowa, bowiem duże przedsiębiorstwa wykazują obecnie silną tendencję do przekazywania jak największej liczby działań związanych z obsługą służbowych aut w ręce zewnętrznych firm. I coraz rzadziej zwracają uwagę na pozorne oszczędności, wybierając do współpracy partnerów, którzy nie tylko sfinansują samochody, ale w dłuższej perspektywie doprowadzą do zmniejszenia kosztów związanych z użytkowaniem floty.

- W ramach świadczonej przez nas usługi wynajmu długoterminowego możemy wspierać Klientów tak naprawdę na każdym etapie współpracy, począwszy od wyboru samochodów, poprzez pomoc w tworzeniu efektywnej polityki flotowej, a skończywszy na szukaniu oszczędności tam, gdzie są one możliwe – mówi Frederic Lustig. – Choć podstawą działalności firm Car Fleet Managemnt jest finansowanie i zarządzanie firmowymi flotami pojazdów, w Carefleet wychodzimy z założenia, że niezbędnymi elementami uzupełniającymi oba te obszary są rzetelne i profesjonalne doradztwo oraz silne zaangażowanie we współpracę. Dopiero takie połącznie daje gwarancję efektywnego dopasowania struktury i parametrów użytkowo-ekonomicznych floty do indywidualnych potrzeb dużego biznesu – dodaje.

Ludzie tworzą wartość dodaną

Jak wynika z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w 2019 roku branża wynajmu długoterminowego zanotowała wzrost na poziomie 10,6 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Choć w tym roku pandemia koronawirusa znacznie ograniczyła sprzedaż nowych samochodów do firm, to i tak wynajem radzi sobie o wiele lepiej niż konkurencyjne formy finansowania. Jest to zasługa m.in. dużych przedsiębiorstw, które są o wiele mniej podatne na skutki spowolnienia gospodarczego.

- Duże przedsiębiorstwa w Polsce zaczęły korzystać z wynajmu długoterminowego samochodów już ponad 20 lat temu i stanowią niejako podwalinę działalności branży CFM w Polsce. Choć trudno spodziewać się, że nagle z powodu pandemii przestaną kupować samochody lub zmienią swoje preferencje w odniesieniu do źródeł ich finansowania, to branża CFM musi się bardzo starać, aby zaspokajać ich potrzeby. Tym bardziej, że wciąż pojawiają się nowe, nie tylko dotyczące samego produktu – mówi Frederic Lustig. – Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej istotne stało się maksymalnie sprawne realizowanie procesów, opieka dedykowanych opiekunów czy wsparcie w trudnych i niestandardowych przypadkach. W Carefleet wychodzimy z założenia, że efektywna współpraca na linii firma CFM – duże przedsiębiorstwo nie jest możliwa bez zespołu wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Dla naszych Klientów świadomość tego, że współpracują z ekspertami, którzy doskonale znają rynek, zagłębiają się w specyfikę funkcjonowania firmy i potrafią wyciągać konstruktywne wnioski, jest ogromnym atutem. To ludzie tworzą wartość dodaną, która jest obecnie tak istotna dla dużego biznesu – podsumowuje.