statystyki

Rekompensaty za odwołane loty nadal się ślimaczą

autor: Patrycja Otto03.09.2020, 08:00; Aktualizacja: 03.09.2020, 08:58
Wśród krajów, które znalazły się na cenzurowanym u Brukseli, jest również Polska. Przede wszystkim za sprawą art. 15k tarczy antykryzysowej wydłużającego okres na zwrot pieniędzy do 180 dni.

Wśród krajów, które znalazły się na cenzurowanym u Brukseli, jest również Polska. Przede wszystkim za sprawą art. 15k tarczy antykryzysowej wydłużającego okres na zwrot pieniędzy do 180 dni.źródło: ShutterStock

Specjaliści zajmujący się prawami pasażerów mówią o dużym wzroście liczby zgłoszeń dotyczących problemów z przewoźnikami.

Gdy na początku wakacji Komisja Europejska zarzuciła 10 krajom członkowskim łamanie przepisów dotyczących praw pasażerów, klienci linii lotniczych liczyli na przyśpieszenie w załatwianiu problemów z liniami. Jednak odzyskanie pieniędzy, otrzymanie vouchera czy odszkodowania za niezrealizowany lot nadal nie jest łatwe. Efekt: wzrost liczby sporów między przewoźnikami i pasażerami z tytułu odwołanych lotów. Wraz z ogłoszeniem przez rząd nowej, szerszej listy krajów objętych zakazem połączeń, zjawisko zapewne będzie jeszcze przybierać na sile.

Z danych AirHelp, jednej z największych na świecie organizacji specjalizujących się w prawach pasażerów linii lotniczych, wynika, że już w pierwszej połowie wakacji polscy pasażerowie doświadczali odwołań lotów prawie dwa razy częściej niż w 2019 r. A wszystko to w sytuacji, w której z krajowych lotnisk wystartowało 8 tys. samolotów, jedna trzecia tego, co rok wcześniej. Coraz więcej pasażerów zwraca się więc o pomoc do kancelarii specjalizujących się w odszkodowaniach czy Europejskiego Centrum Konsumentów działającego przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Każdego dnia odbieram telefony od przynajmniej kilku osób szukających pomocy w sporze z przewoźnikami lotniczymi. W tym sezonie zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy problemów z odzyskaniem od linii pieniędzy za opłacone, lecz niewykorzystane bilety – wyjaśnia Eryk Bogdas, adwokat, mediator specjalizujący się w prawach pasażerów.


Pozostało 69% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie