statystyki

Polska otwiera tory dla zagranicznych przewoźników

autor: Piotr Szymaniak15.01.2020, 07:53; Aktualizacja: 15.01.2020, 07:54
Dobiega końca okres ochrony polskich przewoźników kolejowych. Rada Ministrów zatwierdziła wczoraj projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym, który – czego wymagają unijny przepisy – dopuszcza do rynku przewoźników także z innych krajów wspólnoty.

Dobiega końca okres ochrony polskich przewoźników kolejowych. Rada Ministrów zatwierdziła wczoraj projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym, który – czego wymagają unijny przepisy – dopuszcza do rynku przewoźników także z innych krajów wspólnoty.źródło: ShutterStock

Dobiega końca okres ochrony polskich przewoźników kolejowych. Rada Ministrów zatwierdziła wczoraj projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym, który – czego wymagają unijny przepisy – dopuszcza do rynku przewoźników także z innych krajów wspólnoty.

Chodzi głównie o dyrektywę 2016/2370 zmieniającą dyrektywę 2012/34/UE w odniesieniu do otwarcia rynku krajowych kolejowych przewozów pasażerskich oraz zarządzania infrastrukturą kolejową.

By zapewnić równe traktowanie przewoźników projekt przewiduje wzmocnienie niezależności i bezstronności zarządcy infrastruktury kolejowej. Przewiduje się m.in. zakaz łączenia funkcji lub zajmowania stanowisk jednocześnie u zarządcy infrastruktury (PKP Polskie Linie Kolejowe) i przewoźnika (np. PKP Intercity). Poza tym przewoźnicy kolejowi lub podmioty sprawujące nad nimi kontrolę będą mieli ograniczone możliwości wpływania na zarządcę infrastruktury.


Pozostało jeszcze 69% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie