statystyki

Nadchodzi koniec drobnych przewoźników pasażerskich?

02.03.2017, 08:12; Aktualizacja: 02.03.2017, 08:27
bus, transport

Za uwzględnionym w projekcie rozwiązaniem od lat opowiadają się niektóre samorządy, szczególnie te, które przejęły dawne PKS-yźródło: ShutterStock

Za dwa lata drobni przewoźnicy pasażerscy będą mogli zwijać działalność – takie zagrożenie niesie najnowszy projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, do którego dotarł DGP.

Najnowsza wersja projektu nowelizacji ustawy o publicznym transporcie drogowym diametralnie odbiega od wcześniejszych planów Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Jeszcze na początku roku resort zamierzał wprowadzić zasadę, że przewozy o charakterze użyteczności publicznej będą obsługiwane tylko na tych liniach, na których nie ma komercyjnych podmiotów. Idea była taka, by dotować transport tylko tam, gdzie działalność jest nieopłacalna.

Szykuje się jednak prawdziwa rewolucja. Dostęp do rynku pasażerskich przewozów drogowych będzie możliwy tylko w drodze umów między organizatorem (gmina, powiat, marszałek województwa) a firmą wybraną w drodze przetargu lub postępowania o udzielenie licencji na wykonanie usług.

Prawo wyłączne


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie