„Handel danymi” możliwy jest jedynie za pisemną zgodą klienta. Niestety większość konsumentów podpisuje umowy bez czytania. Zwracajmy uwagę na składane przez nas oświadczenia. Nie na wszystko musimy się zgadzać. A firma nie wszystkie dane musi posiadać - ostrzega m. in. Federacja Konsumentów.
Kliknij w zdjęcie, aby zobaczyć galerię.
1
Krok 1. Zwracamy uwagę na podpisywane przez nas oświadczenia. Nie na wszystko musimy się zgadzać. A operator nie wszystkie dane musi posiadać.
ShutterStock
2
Krok 2. Wyrażając zgodę, miejmy pełną świadomość tego, na co i komu się zgadzamy. Klauzula powinna być przedstawiona w sposób jasny i klarowny.
ShutterStock
3
Krok 3. Pamiętajmy, że w każdym momencie możemy wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Pisemne oświadczenie należy wysłać do operatora.
ShutterStock
4
Krok 4. Uważajmy przy zawieraniu umów przez telefon. Nie wiemy, kto siedzi po drugiej stronie. Dane osobowe potwierdzajmy tylko wtedy, jeśli jesteśmy pewni zawierania umowy. Nasz numer może znajdować się w Ogólnopolskim Spisie Abonentów jedynie wtedy, gdy wyraziliśmy na to zgodę.
ShutterStock
5
Krok 5. Tajemnica telekomunikacyjna. Operator jest zobowiązany do jej zachowania. Dlatego w pismach reklamacyjnych tak istotne jest podawanie danych identyfikacyjnych, aby operator miał pewność, że udziela odpowiedzi nam, a nie przypadkowej osobie. Zwłaszcza, że możemy żądać od operatora np. billingu połączeń wychodzących. A tak na marginesie - billingu połączeń przychodzących nie otrzymamy nigdy.
ShutterStock
6
Krok 6. SPAM. Niezamówiona Informacja handlowa stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Możesz wnieść sprzeciw przeciwko udostępnianiu Twoich danych.
ShutterStock
7
Krok 7. W przypadku każdego naruszenia należy zawiadomić Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję