statystyki

Wypowiadając umowę z operatorem lepiej zastrzec dane

autor: Piotr Pieńkosz16.02.2015, 09:22; Aktualizacja: 16.02.2015, 09:34
Składając sprzeciw wraz z wypowiedzeniem umowy, warto poprosić pracownika firmy o pokwitowanie na kopii, że takie pismo się złożyło.

Składając sprzeciw wraz z wypowiedzeniem umowy, warto poprosić pracownika firmy o pokwitowanie na kopii, że takie pismo się złożyło.źródło: ShutterStock

W związku ze zmianą regulaminu świadczenia usług przez operatora telewizji kablowej zdecydowałem o wypowiedzeniu umowy. Rozstanie przebiegło sprawnie i bezproblemowo, ale po jakimś czasie zadzwonili do mnie marketerzy operatora z zachętą, by wykupić u nich ofertę telewizyjną. Myślałem, że wypowiedzenie umowy oznacza jednocześnie uniemożliwienie firmie wykorzystywania moich danych osobowych – pisze pani Katarzyna

Rozwiązanie umowy z firmą, która świadczy nam jakieś usługi, niezależnie od trybu wypowiedzenia kontraktu, nie oznacza automatycznego wycofania zgody klienta na przetwarzanie jego danych osobowych. W związku z tym firma, z którą rozwiązało się umowę, może przedstawiać byłemu odbiorcy oferty marketingowe drogą mejlową lub telefoniczną. Jeśli ktoś nie życzy sobie takich działań, powinien zadbać o zastrzeżenie danych, które podał przy zawieraniu umowy z dostawcą określonych usług. O ile bowiem przedsiębiorcy często muszą przez określony czas przechowywać dane o byłych klientach, bo tak stanowią przepisy, o tyle konsument zawsze ma prawo bezwzględnie sprzeciwić się ich przetwarzaniu w celach marketingowych. Służy do tego prawo sprzeciwu. Jego urzeczywistnieniem jest zwykłe pismo (patrz wzór). Można się również sprzeciwić przekazywaniu przez przedsiębiorcę naszych danych innym firmom. Co ważne, decyzji nie trzeba uzasadniać.


Pozostało 58% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • StAAbrA(2015-02-16 20:06) Zgłoś naruszenie 00

    A od czego jest pasożyt i sabotażysta , ksywka DIODO ?!

    Odpowiedz
  • pytam!!!!(2015-02-17 20:08) Zgłoś naruszenie 00

    Taaaaa, i oto w ten sposób generuje się papierkomania...
    A niby dlaczego, po rozwiązaniu umowy, nie nastepuje AUTOMATYCZNE wycofanie danych osobowych z bazy i zaprzestanie wykorzystywania danych do jakichkolwiek celów?? Niby dlaczego? Aby ludzie musieli wydawac kolejne pieniądze na listy czy bilety za dojazd do operatora??? Sprawa ta nadaje sie do zainteresowaniem się nią przez UOKiK!!! I to natychmiast.

    Odpowiedz
  • Brian(2015-02-18 20:15) Zgłoś naruszenie 00

    Nie jest potrzebna osobna zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z wykonywaniem umowy. Zgoda ta jest domyślna i z końcem wykorzystywania danych na cele związane z umową wygasa. Natomiast, jeżeli ktoś zaznacza te drugie kwadraciki, tj. zgoda na przetwarzanie danych na cele marketingowe, to nie mają one nic wspólnego z umową, są odrębne od niej, no i zgoda ta trwa do jej odwołania. Wystarczy nie zaznaczać tych dodatkowych kwadracików, co oszczędza późniejsze marnowanie papieru. Ta zgoda nie jest potrzebna do umowy i jest DOWOLNA.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane