Wyrok SOKiK dotyczy decyzji UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że reklamy operatora sieci Plus - spółki Polkomtel, wprowadzały w błąd informując, że stawka 29 groszy za minutę dotyczyła każdego połączenia głosowego w usłudze MixPlus. Tymczasem cena ta obowiązywała jedynie pod warunkiem wykupienia przez użytkownika dodatkowego, pakietu usług i pełnego wykorzystania limitu minut przyznanego w ramach tego pakietu. W opinii Urzędu, konsument pod wpływem wprowadzających w błąd reklam Polkomtela mógłby zdecydować się na skorzystanie z oferty, czego nie zrobił by gdyby został rzetelnie poinformowany o jej warunkach. Wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK podtrzymując karę pieniężną w wysokości 1 859 067 zł, nakaz publikacji decyzji w całości w serwisie internetowym przedsiębiorcy oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w dzienniku ogólnopolskim. Wyrok SOKiK w Warszawie z 8 listopada 2013 r. (XVII AmA 54/12) nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
Komentarze(4)
Pokaż:
reklamacje rozpatruja i odpisuja dokladnie w 30dniu od zgloszenia...
w slady plusa juz idzie tmobile, gdzie pracownicy staja sie aroganccy...
jedynie w orange mozna liczyc ze sprawe zalatwi sie mailem i w ciagu 3-7dni, bez kolejek, choc tez maja studentow to jednak obluga najlepsza z wszystkich,
w playu daja bonusy jak sie myla, ale jakosc sieci tragiczna i wole wiecej zaplacic a miec dobra siec