Telekomy: Nowe prawo zasypie nas papierami

autor: Sylwia Czubkowska09.01.2018, 06:39; Aktualizacja: 09.01.2018, 08:48
telefony

Telekomy szczególnie mocno oburza m.in. planowana właśnie likwidacja popularnej dziś możliwości zmiany umowy przez telefon.źródło: ShutterStock

Projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, który miał scyfryzować kontakt między operatorami a klientami, wprowadzi jeszcze więcej papierowych dokumentów – uważają przedsiębiorcy z branży.

Projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, który miał scyfryzować kontakt między operatorami a klientami, wprowadzi jeszcze więcej papierowych dokumentów – uważają przedsiębiorcy z branży.

Jak już pisaliśmy, w ubiegły czwartek rząd przyjął nowelizację prawa telekomunikacyjnego. Miało być dzięki niej nowocześniej i łatwiej. Przez miesiące prac i konsultacji zapowiadano, że przyniesie rewolucyjne zmiany, np. możliwość zawierania umów z operatorami nie tylko pisemnie, lecz także zdalnie. Wystarczy SMS czy e-mail, a nawet wiadomość prywatna na portalu społecznościowym jako jednoznaczne oświadczenie woli klienta.

Tyle że obok tych zmniejszających biurokrację rozwiązań pojawiły się w nowelizacji przepisy, które oburzyły operatorów telekomunikacyjnych.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • Emeryt48(2018-01-10 18:30) Zgłoś naruszenie 25

    Mamy 21 wiek komputery itd. a papierów nie możemy się pozbyć w nadmiernych ilościach wstyd i hanba !!!

    Odpowiedz
  • Andrzej(2018-01-10 22:22) Zgłoś naruszenie 30

    Teraz wszystkie dokumenty są na portalu operatora, który może je dowolnie zmieniać. W dodatku na każdym jest co innego. Cenniki są dwa zupełnie różne, informacja o usługach kreuje kolejną wirtualną rzeczywistość kolejną jakże różną znajdziemy na fakturze i to już jest raczej real. Jeden z operatorów blokuje dostęp do istotnych informacji na portalu gdy tylko uważa, że zalegamy z opłatami. Wtedy trzeba dzwonić, na oczywiście odpłatną infolinię, aby uzyskać informacje i złożyć reklamacje. Dziękuję za taką cyfryzacje. Oczywiście na przesłanie potwierdzenia w formie dokumentu elektronicznego z podpisem elektronicznym nie można liczyć. Dla niewtajemniczonych podpis elektroniczny nie tylko potwierdza tożsamość wystawcy ale również gwarantuje integralność treści. O jakiej cyfryzacji mówimy?

    Odpowiedz
  • Matt(2018-01-13 08:21) Zgłoś naruszenie 11

    Każdy nowy dowód osobisty powinien być opatrzony podpisem elektronicznym, tanio i wtedy byłby dopiero otwarty świat usług cyfrowych

    Odpowiedz
  • Matt(2018-01-13 08:21) Zgłoś naruszenie 61

    Każdy nowy dowód osobisty powinien być opatrzony podpisem elektronicznym, tanio i wtedy byłby dopiero otwarty świat usług cyfrowych

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane