statystyki

Sekretarz gminy musi być zatrudniony w samorządzie

11.09.2019, 18:00
Nabór kandydatów przeprowadza się nie później niż w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia stanowiska. Nie oznacza to jednak, że jego obsadzenie musi nastąpić w tym czasie.

Nabór kandydatów przeprowadza się nie później niż w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia stanowiska. Nie oznacza to jednak, że jego obsadzenie musi nastąpić w tym czasie.źródło: ShutterStock

Od kilku miesięcy wójt nie może znaleźć kandydata na stanowisko sekretarza gminy. Czy może zrezygnować z naboru?

Nie. Artykuł 5 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1282) wyraźnie wskazuje, że istnieje obowiązek zatrudnienia sekretarza. Na jego podstawie w urzędzie gminy, starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim tworzy się odpowiednio stanowisko sekretarza gminy, powiatu i województwa. Ustawa nie pozostawia tu zasadniczo wyboru. Taka osoba w urzędzie musi być.

Nabór kandydatów przeprowadza się nie później niż w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia stanowiska. Nie oznacza to jednak, że jego obsadzenie musi nastąpić w tym czasie.

Nie może też ono nastąpić w drodze powierzenia pełnienia obowiązków. Wyłączono w tym zakresie stosowanie art. 21 ustawy, zgodnie z którym – jeżeli takie są potrzeby jednostki – pracownikowi samorządowemu można powierzyć, na czas nie dłuższy niż trzy miesiące w roku kalendarzowym, wykonywanie innych zadań niż określonych w umowie o pracę, zgodnych z jego kwalifikacjami.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane