Masz już pomysł na swój wymarzony własny biznes, lecz ciągle zastanawiasz się, gdzie pozyskać środki na jego uruchomienie? Dowiedz się, w jaki sposób mogą pomóc ci w tym banki oraz na co warto zwrócić uwagę jeszcze przed podpisaniem umowy kredytowej.

Start własnej firmy wiąże się przede wszystkim z kosztami. Aby móc zrealizować twój biznesplan , będziesz musiał zgromadzić środki na wynajem nieruchomości, zakup sprzętu komputerowego czy działania związane z promocją marki. Początkowe wydatki mogą być bardzo wysokie. Często jest to kwota zaporowa, która jest nie do przeskoczenia nawet dla najbardziej ambitnych, dysponujących całkiem sporym wkładem własnym przedsiębiorców. Jeśli nie chcesz, aby twój biznes zakończył się jeszcze na etapie marzeń, dobrym rozwiązaniem może okazać się skorzystanie z kredytu dla firm. Część banków oferuje specjalną ofertę „na start”.

Na co zwrócić uwagę?

Przeglądając kredytowe oferty banków dla firm, musisz zwrócić uwagę na ich poszczególne elementy, od których zależeć będzie całkowity koszt zaciągniętego przez ciebie zobowiązania. Poniżej przedstawiamy sześć kluczowych składników kredytu.
1. Marża – to kwota określona przez bank, która pobierana będzie przy każdej racie kredytu. Jest to tzw. zysk banku. Instytucja finansowa, zarabia na tym, że pożycza ci pieniądze.
2. Prowizja – zapłacisz ją wraz z uruchomieniem produktu kredytowego. Jej wysokość w zależności od banku może się znacznie różnić. Pamiętaj, że prowizja może zostać wliczona do całkowitej kwoty kredytu, co ograniczy twoje początkowe wydatki. W przypadku braku odpowiedniej ilości gotówki, takie rozwiązanie może mieć kluczowe znaczenie.
3. Ubezpieczenie – to jeden z obowiązkowych elementów kredytów. Stanowi ono zabezpieczenie dla banku, w przypadku utraty płynności finansowej przedsiębiorcy.
4. Oprocentowanie – stanowi o cenie kredytu i jest jednym z jego najważniejszych elementów. Na podstawie oprocentowania dowiesz się, jakie odsetki w skali roku zapłacisz od udzielonego ci wsparcia. Oprocentowanie kredytu może być zmienne lub stałe.
5. Zabezpieczenie kredytu – może być wymagane przez bank, od przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność. Zabezpieczenie stanowić może nieruchomość bądź wartościowe ruchomości i jest swoistym zabezpieczeniem zaciągniętego przez kredytobiorcę zobowiązania.
6. Opłata za rozpatrzenie wniosku – to dodatkowa kwota pobierana przez bank na pokrycie kosztów związanych z rozpoczęciem procesowania wniosku kredytowego. Funkcjonowanie tej opłaty nie jest jednak powszechną praktyką rynkową.





Poznaj Kredyt na Dobry Start

Jedną z ciekawszych ofert kredytowych na rynku jest obecnie Kredyt na Dobry Start ofertowany przez Bank BNP Paribas. Jeśli potrzebujesz środków na pokrycie bieżących kosztów swojej firmy czy chcesz sprawnie i szybko sfinansować zakup środków związanych z prowadzoną działalnością np. zakup surowców, półproduktów, towarów, usług, BNP Paribas może zaoferować kwotę nawet do 50 000 tys. zł. Jeśli nie masz możliwości zabezpieczenia kredytu (patrz punkt 5.), bank udzieli ci kredytu w maksymalnej wysokości 30 tys. zł.

Kto może skorzystać z oferty BNP Paribas? Jest ona przeznaczona dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które w okresie poprzedzającym rozpoczęcie działalności, zatrudnione były w tym samym sektorze gospodarczym na zasadzie umowy o pracę lub umowy zlecenia. Pod ofertę podlegają także profesjonaliści, czyli osoby wykonujące zawody cieszące się zaufaniem publicznym m. in. prawnicy, lekarze, stomatolodzy, farmaceuci, biegli rewidenci, geodeci, osoby prowadzące biura rachunkowe czy doradcy podatkowi.
Co jeszcze zyskujesz wraz z Kredytem na Dobry Start? Przede wszystkim możliwość sfinansowania kosztów firmy już od pierwszego dnia jej działalności. Nie tracisz też cennego dla przedsiębiorców czasu, ponieważ informację o samym przyznaniu kredytu otrzymasz w ciągu 24 godzin.