statystyki

Oceny środowiskowe: Planowane inwestycje z dodatkowymi wymaganiami

04.01.2017, 08:12; Aktualizacja: 04.01.2017, 11:03
dokumenty

Zmianie uległ również katalog obligatoryjnych kryteriów koniecznych do uwzględnienia przy podejmowaniu decyzji o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w stosunku do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać.źródło: ShutterStock

Większy nacisk na wpływ nowych przedsięwzięć na ludzi, a także badania ryzyka wystąpienia poważnych awarii oraz katastrof przewidują zmienione przepisy dotyczące ocen środowiskowych.

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują znowelizowane regulacje ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz.353 ze zm., dalej ustawa o.o.ś). ). Nowe przepisy, przyjęte jeszcze w 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1936, dalej nowelizacja), to skutek przede wszystkim zmian prawa unijnego, wprowadzonego Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/52/UE z 16 kwietnia 2014 r. zmieniającą Dyrektywę 2011/92/UE.

Precyzyjna karta informacyjna

Uszczegółowione zostały wymogi dotyczące zakresu karty informacyjnej przedsięwzięcia (tzw. KIP), jest dokumentem o charakterze wstępnym. Jego ocena merytoryczna pozwala organom administracji publicznej podjąć decyzję w zakresie konieczności (lub jej braku) przeprowadzenia względem danej inwestycji procedury oceny oddziaływania na środowisko. Do tej pory zakres KIP, który był określany na podstawie art. 63 ustawy o.o.ś., odnosił się wyłącznie do technicznych wymogów przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania na środowisko.

Od 1 stycznia 2017 r. dokument ten będzie musiał zawierać konkretne informacje, w szczególności o:

1) rodzaju, cechach, skali i usytuowaniu przedsięwzięcia,

2) powierzchni zajmowanej nieruchomości, dotychczasowym sposobie jej wykorzystywania i pokryciu jej szatą roślinną, a także o powierzchni planowanego obiektu budowlanego,

3) rodzaju użytej technologii,

4) ewentualnych wariantach przedsięwzięcia, przy czym w przypadku drogi wchodzącej w skład transeuropejskiej sieci drogowej, każdy z analizowanych jej wariantów musi być dopuszczalny pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego,

5) przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,

6) rozwiązaniach chroniących środowisko,


Pozostało jeszcze 84% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane