Ponad 60 proc. pracujących Polaków nie planuje w tym roku zmiany pracy. Chęć rozejrzenia się za nowym miejscem zatrudnienia deklaruje tylko 11 proc.. Z kolei 16 proc. chciałoby to zrobić, ale sądzą, że sytuacja na rynku pracy im na to nie pozwala – wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini.
Ponad 60 proc. pracujących Polaków nie planuje w tym roku zmiany pracy. Chęć rozejrzenia się za nowym miejscem zatrudnienia deklaruje tylko 11 proc.. Z kolei 16 proc. chciałoby to zrobić, ale sądzą, że sytuacja na rynku pracy im na to nie pozwala – wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini.
– W obliczu kryzysu zmiana miejsca zatrudnienia jawi się jako zbędne ryzyko. Sama możliwość pracy jest wartością, która jest wyżej w hierarchii niż komfort czy aspiracje zawodowe – wyjaśnia Marcin Duma z Instytutu Homo Homini. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główny ekonomista PKPP Lewiatanzauważa, że powodem jest też mała podaż ofert na rynku. I nawet specjaliści z wysokimi kwalifikacjami są ostrożni w podejmowaniu decyzji.
Ten rok będzie dobry dla pracodawców. Mają szansę pozyskać dobrych pracowników za niższą cenę niż w czasie prosperity. – W komunikacji wewnętrznej ważne będzie budowanie zaangażowania pracowników i motywowanie ich. To, na ile firmy będą potrafiły wykorzystać ich pomysły w budowaniu przewagi konkurencyjnej – komentuje Katarzyna Rek z On Board PR Ecco Network.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama