statystyki

Przecenione rzeczy też mamy prawo reklamować

autor: Maria Kuźniar24.08.2015, 19:00
Podczas przecen bywa, że część rzeczy oferowana jest za grosze, a po zakupie okazuje się, że znacznie niższa cena była spowodowana wadą, np. dziurką, nadpruciem lub nieusuwalną plamą.

Podczas przecen bywa, że część rzeczy oferowana jest za grosze, a po zakupie okazuje się, że znacznie niższa cena była spowodowana wadą, np. dziurką, nadpruciem lub nieusuwalną plamą.źródło: ShutterStock

Niedawno z racji dużych wyprzedaży wybrałam się na zakupy – pisze pani Marta. – Przy przecenionych ubraniach był wyraźny napis, żeby kupować z głową, bo towar przeceniony nie podlega reklamacji ani zwrotom. Chyba nie powinno tak być – irytuje się czytelniczka.

Pani Marta ma rację. Zdarzają się sytuacje, kiedy sprzedawcy próbują wykorzystać niewiedzę klientów i umieszczają w sklepie zapisy, które ograniczają prawa kupujących. Jednak jeśli nawet nad przecenionymi produktami widnieje adnotacja, że nie można ich reklamować, to taki zapis jest niezgodny z prawem i nie może być stosowany. Niezależnie od tego, czy produkt kupujemy w normalnej cenie, czy korzystamy z promocji – okazyjnie, zawsze mamy prawo go zwrócić, jeśli jest wadliwy.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane