statystyki

Jak skarżyć niedoręczenie przesyłki

autor: Małgorzata Piasecka - Sobkiewicz11.06.2013, 07:15; Aktualizacja: 11.06.2013, 08:13
Przesyłka

Przesyłkaźródło: ShutterStock

Aby skarga na nieprawidłowe wykonanie usługi pocztowej została przyjęta i rozpatrzona, należy ją wnieść nie później niż w ciągu 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Można ją złożyć w każdej placówce pocztowej tego operatora, z którym nadawca zawarł umowę o świadczenie usługi – najczęściej więc Poczty Polskiej.

Składając reklamację, nadawca lub adresat mają prawo domagać się odszkodowania oraz zwrotu opłaty za niedoręczoną przesyłkę. W razie niewykonania usługi tę opłatę operator powinien zwrócić zawsze i w całości, bez względu na wysokość należytego odszkodowania.


Pozostało jeszcze 95% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • Witalis(2014-07-13 13:03) Zgłoś naruszenie 00

    Odszkodowanie pokrywające szkody to tylko wtedy, gdy wady doręczenia, lub całkowity brak doręczenia, wynikają z celowego działania.
    Natomiast odpowiedzialność za wady lub brak doręczenia bez celowego zawinienia pracowników operatora pocztowego sprowadzają się do śmiesznej odpowiedzialności rzędu od kilku do kilkudziesięciu zł. To jest parodia odpowiedzialności.
    W dodatku reklamację w zasadzie ma prawo wnieść tylko nadawca, zaś adresat tylko gdy już przesyłkę otrzyma albo gdy uzyska uprawnienie od nadawcy (tak stanowi prawo pocztowe).
    Występuje tu głęboka akceptacja patologii Polskiej Grupy Pocztowej ze strony sędziów, czy prezesów sądów. Mimo bowiem ich wiedzy o poświadczaniach nieprawdy odnośnie pozostawiania drugiego awiza przesyłek sądowych, sędziostwo nie interweniuje, a konsekwencje w postaci przyjmowania fikcji doręczeniowej przerzuca - jak zawsze z pełnym cynizmem - na podsądnych będących adresatami. Skuteczne odwołanie się od skutków fikcji doręczenia graniczy z cudem.

    Odpowiedz
  • Y50(2014-07-12 18:24) Zgłoś naruszenie 00

    Nie wiem, czy adresat może zareklamować brak awizowania i doręczenia przesyłki, czy może tylko prawo do takiej reklamacji zachowuje nadawca.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane