Mikołaj Bobiński, Sales Director Large Enterprise w Lenovo Polska podkreśla, że przedsiębiorstwa, które jako pierwsze wykorzystają AI w swoim biznesie, wygrają. Rozmowa odbyła się podczas Microsoft AI Tour w Warszawie.
Lenovo oferuje kompleksowe rozwiązania oparte na odpowiedzialnym i bezpiecznym AI, które przyspieszy wdrożenie sztucznej inteligencji i innowacji dla osób fizycznych i przedsiębiorstw w ramach idei „Smarter AI for All”.
Firma nawiązała również strategiczną współpracę z CampusAI, która otwiera nowe możliwości rozwoju oraz wzajemnego doskonalenia kompetencji z zakresu AI, a także ma na celu zwiększenie świadomości wśród konsumentów, jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w sposób bezpieczny i efektywny.
Sztuczna inteligencja w służbie medycyny
Mikołaj Bobiński opowiada również o bardzo szczególnym obszarze wykorzystania AI, jakim jest zdrowie. Spółka, we współpracy z organizacją Innovations in Dementia, utworzyła awatar AI dla osób chorych na Alzheimera.
– Demencja dotyka dzisiaj na świecie 55 mln starszych osób. W 2050 będzie 150 milionów. Stworzyliśmy awatar, który pomaga odnaleźć się ludziom, u których ta choroba została zdiagnozowana – tłumaczy Mikołaj Bobiński w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną.
Za kulisami tego projektu stoi wielopoziomowa technologia. Mimika i wydźwięk emocjonalny wypowiedzi awatara zostały stworzone na podstawie doświadczeń osób, które już przeszły tę chorobę i mają podobne sposoby reakcji.
Wiedza, wykorzystana do stworzenia awatara, pochodzi m.in. z wpisów z projektu Dementia Diares – prawdziwych pamiętników osób z demencją.